خبرهای داغ:
امام جمعه بندرگز:

ملت ایران برای انقلاب اسلامی هزینه زیادی پرداختند/ارزش‌هاى انقلاب به جوانان انقلابى منتقل شود

حجت‎الاسلام سیدابوالفضل حسینی ، با بیان اینکه ارزش‌هاى انقلاب به جوانان انقلابى منتقل شود، گفت: جوانان انقلابى نيروى اصلى انقلاب هستند و نسل جوان انقلابى را باور كنيم‌.
کد خبر: ۸۹۷۹۷۲۰
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان و به نقل از خبرگزاری فارس گلستان ، حجت‎الاسلام سیدابوالفضل حسینی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه شهرستان بندرگز ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: مردم ایران به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی در صدد بودند که فردی صالح زمام حکومت را بدست بگیرد و بر اساس آن امام (ره) از سال 42 قیام خود را آغاز کرد.
وی تصریح کرد: در آن سال‎ها امام(ره) فرمودند که«سربازان من در گهواره‎ها هستند» و اگر چه در آن زمان سخنان امام خمینی(ره) جدی گرفته نشده ولی دیدیم که در سال 57 انقلاب اسلامی به پیروز رسید.
 امام جمعه بندرگز ادامه داد: مردم با پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال تغییر بودند و برای ایجاد تغییر از حکومت طاغوت هزینه‎های زیادی پرداخت کردند.
حسینی یادآور شد: در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه با رژیم ستم‎شاهی شهدای زیادی را نثار کردیم و برآورد می‎شود از آغاز قیام امام(ره) در سال 1342 تا پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357، 3 هزار و 164 نفر  به شهادت رسیدند.
وی تاکید کرد: امروز در آستانه دهه مبارک فجر و ورود امام خمینى(ره) به میهن و پیروزى انقلاب اسلامى هستیم و یادآورى خاطرات دوران انقلاب از دو جهت حائز اهمیت است.
امام جمعه بندرگز  ادامه داد: شناخت چهره واقعى رژیم فاسد ستم‎شاهى که بیشتر به نوکرى حلقه به‌گوش می‌ماند براى غربى‌ها به‌ویژه آمریکای جنایتکار در این ایام اهمیت دارد.
حسینی افزود: امام خمینى(ره) مى‌فرمودند: «در ذلت آن روز ملت ایران همین بس که طبق لایحه کاپیتولاسیون، یک سگ آمریکایى بر شاه ایران شرف داشت و اگر کسى متعرض سگ آمریکایى مى‌شد باید محاکمه شده و اگر یکى از مستشاران آمریکایى به شاه ایران متعرض مى‌شد، کسى حق دخالت و یا اعتراضى نداشت».
وی تاکید کرد:در بیان ذلت و خوارى و بردگى آن‌روزها متأسفانه کمتر سخن گفته مى‌شود در حالى‌که در سطح کشور حدود ۶۰ هزار مستشار آمریکایى جولان مى‌دادند و براى غارت ثروت ملى ایران از یکدیگر سبقت مى‌گرفتند.
امام جمعه بندرگز با بیان اینکه آمریکایی‎ها برای حضورشان در ایران حق توحش دریافت مى‌کردند، تاکید کرد: در آن دوران تنها سران و عوامل رژیم و وابستگان به شاه از همه‌چیز برخوردار بودند و توده ملت به‌دور از کمترین امکاناتى به امید نجات از خفقان و ظلم و چشیدن طعم آزادى لحظه‌شمارى مى‌کردند.
حسینی یادآورى آثار و برکات مادى و معنوى انقلاب اسلامى را در ایام دهه فجر را حائز اهمیت برشمرد و گفت: بازگشت عزت به کشور ایران و ملت سلحشور و غیور آن، توأم با استقلال و رهایى از بردگى قدرت‎هاى ظالم و زورگو و اقتدارى که اکنون ایران را بر بام عزت جهانى قرار داده است در این ایام باید یادآوری شود.
وی افزود: درک واقعیت این اقتدار همین بس که ملت ایران در ۴ دهه مبارزه با آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستى و هم‎دستانش، بارها و بارها در عرصه‌هاى مختلف، بینى آنها را به خاک مالیده است و به فضل الهى نصرت جبهه حق را به رخ دنیا کشیده است.
امام جمعه بندرگز با بیان اینکه ارزش‌هاى انقلاب به جوانان انقلابى منتقل شود، گفت: جوانان انقلابى نیروى اصلى انقلاب هستند و نسل جوان انقلابى را باور کنیم‌.
حسینی به رابطه‌ى جدى رهبران نظام مقدس جمهوری اسلامى به جوانان و محول کردن وظایف بزرگ و کارهایى اشاره کرد و تاکید کرد:امام راحل و مقام معظم رهبرى در عمل خود اعتماد به جوانان را نشان داده‌اند.
وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی به‌واسطه‌ى رابطه‌ى خوبی که با نسل جوان دارند، بیان‌ می‎کنند که نسل جوان امروز اگر از نسل جوان دهه‌ى ۶۰ بالاتر نباشد پائین‌تر نیست و با اتکاى به خداى متعال و به‌کارگیرى این نیروها و استعدادهاى جوان درون کشور مى‌تواند از همه‌ى عقبه‌ها عبور کرد.
امام جمعه بندرگز بیان داشت: در حال حاضر اساسى‌ترین نیاز کشور و ملت ایران آرامش و اتحاد و انسجام ملى است، بازار شایعات و نشر اکاذیب داغ‌تر از هر زمان و بسترهاى ایجاد ناامیدى و القاء ناکارآمدى نظام اسلامى نیز بیش از هر زمان فراهم است و باید به این مهم توجه کنیم.
حسینی افزود: در این شرایط آنچه باید مورد توجه خاص و عام قرار گیرد، تمرکز بر روى مصالح و منافع ملى و تقویت انسجام و اتحاد حول محور منویات و هشدارها و هدایت‎هاى رهبرى عزیز و فرزانه انقلاب اسلامى است.
 ویی تاکید کرد: البته بیان و یادآورى دستاوردها و ثمرات تلاش‎ها و موفقیت‎ها و پیشرفت‎هاى گذشته علی‌رغم تحریم‎ها و تهدیدها و فتنه‌ها و دشمنى‌هاى پنهان و آشکار سران استکبار و عوامل منطقه‌اى و داخلى‌شان از ضروریاتى است که بیان آن براى همه آحاد مردم به‌ویژه جوانان عزیز کشورمان خالى از لطف نیست.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار