امام جمعه اردبیل گفت: انقلاب اسلامی با اقتدار علمی توانسته در حد اعلی حاکمیت ملی و استقلال سیاسی و تمامیت ارضی و غرور مقدس ملت ما را تامین بکند.
کد خبر: ۸۹۷۹۷۴۸
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸

انقلاب اسلامی با اقتدار علمی توانسته غرور مقدس ملت ما را تامین بکند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر اظهار داشت: شأن و شرف یک ملت بسته به اموری است که انقلاب اسلامی در حد اعلی اغلب آن را برای ملت و کشور ما فراهم کرده است.

حضرت آیت الله عاملی بیان کرد: اولین شاخصه تقدّم و پیشرفت یک ملت داشتن نهضت علمی و پیشرفتهای علمی و ارتقاء بنیه ی علمی کشور و سهیم شدن در تولید دانش جهانی است.

وی با اشاره به اینکه ارتقاء بنیه ی علمی کشور از بهترین خدمت های انقلاب به کشور و ملت ما در محاصره فناوری و محاصره علمی کشور است گفت: در این خصوص بدون تردید با انقلاب اسلامی یک تحول عظیم علمی در کشور رخ داده و پیشرفتهای علمی محیرالعقول در دانش سوخت هسته ای، علوم پایه، علوم زیستی، علوم سلولی، علوم دارویی، علوم لیزری، علوم ژنتیکی، علوم پزشکی و بیوتکنولوژی، سلولهای بنیادی جنینی، صنعت نفت و گاز، ساخت بیش از 50 مجتمع عظیم نفت و گاز، رشد و توسعه صنعت پالایشگاهی و مراکز پتروشیمی، انرژی های نو، راه اندازی مراکز دانش بنیان و پارکهای علم و فن آوری و مخصوصا پیشرفت های سریع و عظیم در صنعت دفاعی موشکی و ماهواره ای و... بخشی از توانمندی های علمی حاصل بعد از انقلاب اسلامی است.

امام جمعه اردبیل افزود: انقلاب اسلامی با اقتدار علمی توانسته در حد اعلی حاکمیت ملی و استقلال سیاسی و تمامیت ارضی و غرور مقدس ملت ما را تامین بکند. تا حال هیچ کشور جهان سومی نتوانسته شعار نه شرقی و نه غربی را بگوید. ایران این طلسم را شکست. استکبار جهانی با تمام توان ملت ها را از اینگونه استقلال سیاسی می ترساند. این هفته کیسنجر وزیر خارجه اسبق آمریکا اعلام کرد "ایران با شناساندن خود به عنوان قدرتی انقلابی به نظم جهانی موجود حمله ور شده است".

انقلاب اسلامی با اقتدار علمی توانسته غرور مقدس ملت ما را تامین بکند


نماینده مردم استان در مجلس خبرگان در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: پیگیری مشکلات و نواقص توسط ملت، یکی از اسباب اصلی رسیدن به اقتدار و موفقیت دولت و مصداق اتمّ آتش به اختیار و بلکه از بزرگترین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است و همه ما باید با تمام توان، دولتمردان را در نواقص موجود بدون هیچ ملاحظه کاری مورد مطالبه قراردهیم. اگر در جایی کوتاهی در مسؤولین دیده شود یا خدای نکرده خیانتی مشاهده گردد یا نقض قوانین محرز گردد جهت پیشرفت کشور و عزت ملت باید ما وارد عرصه مطالبه و استیضاح شویم.

وی افزود: ما به عنوان شروع کار در طلیعه این اقدام مبارک از مالیات های متمرکز شروع می کنیم و اعتقاد داریم که این نوع مالیات ها، بی انصافی به استان های غیربرخوردار است. توضیح اینکه دولتهای گذشته و همچنین دولت فعلی قانونی دارند که مالیات شرکتهای بزرگ در مرکز کشور اخذ شود. این مالیات ها توسط اداره کل مؤدیان بزرگ اخذ می شود و این تشدید محرومیّت آشکار برای استانهای محروم است. مثلا مالیات شرکت مخابرات، ایرانسل، همراه اول، بیمه، مالیات بانکها ، مالیات بنزین مصرف شده در استان، نفت مصرف شده در استان، سیگار، مالیات شماره گذاری خودرو و... همه به صورت متمرکز در تهران اخذ و استانهای دیگر محروم می مانند و همچنین است مالیات شرکت های عمرانی بزرگ که در مرکز ثبت شده اند. مثل اینکه شرکتی پایاب سد خداآفرین را کار می کند و تا حال دو هزار میلیارد تومان در آنجا هزینه شده و مالیات آن که حدود 180 میلیارد تومان می شود همه در تهران اخذ می شود و این بر خلاف عدالت است.

وی ادامه داد: ما در وهله اول از نمایندگان مجلس می خواهیم با آوردن طرح این رویّه غلط را اصلاح کنند و از مدیریت ارشد استان می خواهیم با مذاکره با سایر استانداران وجه نقص این قانون را به هیأت دولت برسانند در این باب ما نباید ذره ای کوتاه بیاییم در تاریخ استان شاید فقط یک بار برای مهار آب های مرزی سه هزار میلیارد به استان سرازیر شود. چرا مالیات 180 میلیاردی آن از استان خارج می شود؟

حضرت آیت الله عاملی اظهار داشت: ما در خصوص سبک اخذ مالیات یک مطالبه مهم و اساسی دیگر داریم و آن اینکه الان می گویند هر استان ارزش افزوده را بگیرد و هرچقدر وصول کرد در استان تقسیم کند. دراین صورت مالیات در کشور بالسویه و بالعداله تقسیم نمی شود و استانهای محروم به شدت متضرر می شوند. ما می گوئیم ارزش افزوده را دولت اخذ کند و بر پایه شاخص جمعیت در کل ایران تقسیم کند در این صورت مالیات داده شده به استان به شدت بالا می رود و عدالت هم همین را اقتضاء می کند.

ارسال نظرات