اشتغال معلولان باعث استقلال و افزایش شادی در آنها شده و بهتر می‌توانند توانایی‌های خود را در جامعه نشان دهند.
کد خبر: ۸۹۷۹۸۱۲
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار از مهم‌ترین رویکرد بهزیستی برای توانمندسازی معلولان و جامعه هدف است، گفت: از ابتدای سال تا کنون 500 مورد تعهد شغلی توسط بهزیستی برای مددجویان بهزیستی استان زنجان ایجاد شد.

محمد محمدی افزود: با توجه به اهمیت موضوع اشتغال در سال‌جاری که بنا به فرموده مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری شده است، مهمترین رویکرد بهزیستی توانمند سازی مددجویان است که خروج سالانه 10 درصد از معلولان و جامعه هدف از چرخه حمایتی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه مهمترین استراتژی بهزیستی توانمندسازی مددجویان و ایجاد اشتغال پایدار است، اظهارداشت: این نهاد حمایتی از همه ظرفیت‌ها و نهادها برای اشتغال یک فرد معلول استفاده می‌کند تا در جامعه عزت‌نفس و اعتماد به‌ نفس در او ایجاد شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: مشوق‌های حمایتی بیمه‌ای، ارتقای کارایی معلولان و تسهیلات خود اشتغالی و کارفرمایی از مشوق‌های حمایتی در راستای تسهیل اشتغالزایی جامعه هدف به‌شمار می‌رود، در واقع بهزیستی نسبت به شناسایی نیازهای فردی جامعه هدف اقدام کرده و پس از اولویت بندی، برنامه آموزش‌های شغلی توسط تیم‌های تخصصی را ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه خدمات بهزیستی از مرکز محوری به خانواده محوری گسترش پیدا کرده و این مهم در راستای توانمندسازی معلولان است افزود: اشتغال معلولان باعث استقلال و افزایش شادی در آنها شده و بهتر می‌توانند توانایی‌های خود را در جامعه نشان دهند.

محمدی توانایی ایجاد خلاقیت و نوآوری در محیط کار، برنامه ریزی و اجرای پروژه، پیاده سازی الگوی کارآفرینی و بررسی کاربرد طرح در محیط کار، ایجاد اخلاق حرفه‌ای و آئین کارورزی، ایجاد کارگروهی و همکاری در محیط کار، توانایی آفرینش بهره وری و خودگردانی در محیط‌های کاری را از مهمترین اهداف این دوره آموزشی برشمرد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش مهارتهای فنی و حرفه‌ای در طرح توانمندسازی شغلی برای گروه‌های هدف خاص در راستای ارتقای توانمندی‌های مهارتی و بهره‌مندی مددجویان و بهره‌مندی هر چه بیشتر آنان از فرصت‌های آموزشی است یادآور شد: معلولان و مددجویان بر اساس علائق و توانائی‌ها و همچنین نیاز بازار کار جهت گذراندن دوره‌های آموزشی به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند و متناسب با نوع رشته معرفی شده آموزش‌های لازم را طی و پس از برگزاری آزمون گواهینامه آموزشی دریافت می‌کنند.

وی گفت: آماده‌سازی شغلی فرایندی است که طی آن افراد جامعه هدف سازمان متناسب با توانایی‌ها، علایق، ظرفیت‌ها و با در نظر داشتن منابع موجود، آموزشهای مختلف اعم از فنی و حرفه‌ای، مهارتهای کسب و کار، مهارتهای زندگی را دریافت و جهت استفاده از فرصت های شغلی بکار می‌بندند.

این مقام مسئول یاد آور شد: دوره آموزشی شایستگی‌های آمادگی شغلی با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای برای مددجویان بهزیستی استان زنجان، کارشناسان رابط اشتغال و کارشناسان مراکز حرفه‌آموزی و کارگاه‌های تولیدی حمایتی به مدت چهار روز در سالن کنفرانس بهزستی استان زنجان برگزار می‌شود.

گفتنی است، بهزیستی استان زنجان سال گذشته 440 مورد تعهد شغلی با اعتباری بالغ بر20 میلیارد ریال به مددجویان بهزیستی استان زنجان اختصاص داد.

ارسال نظرات