قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هيچ روستايی دارای گاز نبود ولی امروزه به برکت انقلاب اسلامی تنها در استان مرکزی 97/68 درصد جمعیت روستایی از نعمت گار برخوردار هستند.
کد خبر: ۸۹۷۹۸۵۰
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ انقلاب اسلامی را باید سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین در ایران، منطقه و جهان دانست و هدف از شکل‌گیری آن محرومیت‌زدایی از روستاها واقشار مختلف مردم بوده است.

باتوجه به هجمه‌های دشمن برای تضعیف و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دهه فجر و فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت مغتنمی برای بازخوانی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در حوزه‌های گوناگون است.

یکی از اهداف راهبردی دشمنان در جنگ نرم علیه انقلاب و جمهوری اسلامی، ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه و به‌ویژه در نسل جوان نسبت به آینده از طریق سیاه‌نمایی، بزرگ کردن مشکلات، زیر سؤال بردن و یا کم‌ارزش جلوه دادن دستاوردهای انقلاب و ناکارآمد نشان دادن نظام دینی است.

در سال 1290 هجری شمسی یعنی در اوایل نهضت مشروطه، جمعیت کل کشور ایران حدود 10 میلیون نفر بود که عمدتاً هم در روستا زندگی می‌کردند و نبودن امکانات، خدمات بهداشتی و درمانی، راه مناسب، برق و ... زندگی را برای بسیاری از روستائیان سخت کرده بود.

در دوران رژیم ستم‌شاهی بیشتر مناطق کشور از جمله مناطق روستایی در محرومیت شدید به سر می‌بردند و از امکانات رفاهی بی‌بهره بودند و  اقتصاد کشور به طور کامل به غرب وابسته بود و کشور با تکیه بر درآمدهای نفتی به یک بازار مصرف برای تولیدات غربی تبدیل شده بود.

تولید گاز در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی، نهایتاً به 50 میلیون مترمکعب در روز نمی‌رسید که بخش عمده آن هم صادر می شد، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هيچ روستايی دارای گاز نبود و تنها 5 شهر از نعمت گاز طبيعی بهره‌مند بودند؛ اما اکنون طبق آخرین آمار تولید گاز کشور جاری حدود 885 میلیون مترمکعب است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این میزان به یک‌میلیارد و 100 مترمکعب برسد.

در همین استان مرکزی تاکنون 954 روستا گازرسانی شده است به طوری که 100 درصد جمعیت شهری و 97/68 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

جواد مهندس مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در سطح استان مرکزی را تاکنون 954 روستا برشمرد و گفت: جمعیت شهری بهره‌مند از گاز طبیعی در سطح استان 100 درصد و جمعیت تحت پوشش روستایی استان 68/97 درصد و در مجموع شهری و روستایی 48/99 درصد است.

وی در ادامه به میزان مصرف گاز طبیعی طی 9 ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: امسال 4 میلیارد و 661 میلیون مترمکعب گاز در سطح استان مرکزی در بخش‌های مختلف مصرف شده است که از این میزان یک‌میلیارد و 980 میلیون مترمکعب  در بخش  نیروگاه حرارتی و یک‌میلیارد و 776 میلیون مترمکعب در بخش صنایع و 905 میلیون مترمکعب در بخش خانگی و تجاری به مصرف رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی خاطرنشان کرد: ازابتدای امسال 162 کیلومتر شبکه گاز به شبکه‌های گازرسانی این استان افزوده شده است که با این احتساب میزان کل شبکه گذاری تاکنون به بیش از 9 هزار و986 کیلومتر رسیده و تعداد انشعابات نصب شده در سطح استان تاکنون به282 هزار و27 انشعاب رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات