نوری با اعلام اینکه شعار هر خانه یک کارخانه در کشور باید اجرایی شود، گفت: طرح حمایت از تولید ملی تنها با اجرای طرح اقتصاد مقاومتی امکان‌پذیر است و در این همایش ملی بنا داریم این موضوع به عنوان مطالبه جدی دانشجویی مطرح شود.
کد خبر: ۸۹۷۹۹۰۲
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، شهرام نوری در گفت‌وگویی از برگزاری همایش ملی اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال طی فرودین ماه سال 97  در دانشگاه مازندران خبر داد و اظهار کرد: توجه به اقتصاد مقاومتی باید به یکی از دغدغه‌های جدی در کشور تبدیل شود.


وی با اعلام اینکه ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای تولید و ایجاد اشتغال در کشور وجود دارد، تصریح کرد: از این ظرفیت در حال حاضر استفاده بهینه نمی‌شود و عدم استفاده از این ظرفیت زمینه‌سازی فرار مغزها از کشور را فراهم می‌کند.


مسؤول بسیج دانشگاه‌های مازندران یادآور شد: در صورت تحقق شعارهای اقتصاد مقاومتی رهبر انقلاب، گره‌های اقتصادی کشور به خوبی باز می‌شد و این موضوع باید در جامعه نهادینه شود که اقتصاد مقاومتی راهکار رفع مشکلات جدی اقتصادی در کشور است.


وی اضافه کرد: جوانان دانشگاهی ظرفیت بسیاری خوبی برای رشد و توسعه اقتصاد دارند، چاپ و انتشار مقالات اساتید و دانشجویان این کشور در مجلات بین‌المللی نشان از رشد و شکوفایی استعدادها در کشور دارد اما نکته مهم عدم استفاده از این ظرفیت برای توسعه کشور است.


نوری یادآور شد: از ظرفیت‌های برجسته علمی کشور ما در دیگر نقاط جهان استفاده می‌شود ولی در کشور ما بستر برای رشد و توسعه اقتصادی برای افراد خلاق فراهم نیست.


وی ادامه داد: هدف این همایش زنده کردن تولید داخل است،چرا باید در کشور بستر واردات برای کالاهای که نمونه آن توسط جوانان ما تولید می‌شود فراهم باشد.


مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران با اعلام اینکه هدف از وارادت باید پشتوانه سازی برای تولید باشد، افزود: وارداتی در این کشور باید حمایت شود که ایجاد ارزش افزوده داشته باشد، محصولات وارادتی باید زمینه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال را فراهم کند، در حال حاضر بسیاری از کالاهای وارداتی زمینه بیکاری جوانان ما را فراهم کرده است و این اتفاق با مسائل اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد.


وی با اعلام اینکه در این همایش بنا داریم، از ظرفیت علمی دانشجویان طی فراخوانی، زمینه تغییر نگرش متولیان را به تولید ملی فراهم کنیم، افزود: صنایع کوچک و متوسط در کشور باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرند.


وی با اعلام اینکه شعار هر خانه یک کارخانه در کشور باید اجرایی شود، گفت:  طرح حمایت از تولید ملی تنها با اجرای طرح اقتصاد مقاومتی امکان‌پذیر است و در این همایش ملی بنا داریم این موضوع به عنوان مطالبه جدی دانشجویی مطرح شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها