خبرهای داغ:
به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) برگزار شد:
به همت مرکز بهداشت و درمان بندرترکمن، بمناسبت روز پرستار از 10 پرستار نمونه با حضورمسولین کشوری،استانی و شهرستانی تقدیر شد.
کد خبر: ۸۹۷۹۹۱۴
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، همایش بزرگ روز پرستار همزمان با ولادت حضرت زینب (س) با حضور عفت شریعتی، مشاور مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و جمعی از مسولین استانی وشهرستانی در بندرترکمن برگزارشد.

دراین همایش شریعتی با اشاره به منزلت و جایگاه پرستاران اظهار داشت: نقش پرستار در فرآیند درمان به عنوان نقش حاشیه ای نیست  بلکه به عنوان نقشی اصلی و حیاتی است.

وی افزود:پرستاری تنها مراقبت از علایم حیاتی بیمار نیست بلکه دمیدن روح زندگی در تن رنجور بیماران بوده که این خود یک هنر بزرگ است.

مشاور مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن تشریح نقش موثر و ارزشمند پرستاران در جامعه، از زحمات و تلاشهای آنها قدردانی کرد و گفت: یاد کردن از حضرت زینب (س) در راستای الگوسازی و تقویت روحیه زینب گونه پرستاران از جمله اهداف نامگذاری روز ولادت حضرت زینب(س) به نام پرستار است.

شریعتی ، پرستاری  و تبلیغ نهضت حسینی را رسالت مهم حضرت زینب(س) عنوان کرد و خاطرنشان کرد: پرستاری آن هم در حال تحمل بسیاری از ناملایمات، یکی از کوچکترین مسئولیت‌های حضرت زینب(س) در کربلا بود که این پرستاری متعهدانه همراه با صبر و حوصله، باعث شد که این بانوی بزرگوار به عنوان بزرگ پرستار در تمام طول تاریخ نام گیرد.

وی یادآورشد:حضرت زینب(س) هم مادر شهید، هم دختر شهید و هم خواهر شهید بود، که با وجود همه این شرایط، عملکردی را از خود نشان دادند که الگوی پرستاران مومن و با ایمان در همه طول تاریخ شد.

انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها