خبرهای داغ:
امام جمعه زرین‌شهر

یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان لنجان برگزار می‌شود

امام جمعه زرین‌شهر گفت: یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان لنجان ۸ بهمن در حوزه علمیه امام خمینی(ره) زرین‌شهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۹۹۴۰
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی منافع خود را در ایران در خطر دید و از سوی دیگر تاب تحمل بیداری امت اسلامی و برپایی حکومت جمهوری اسلامی بر مبنای اسلام ناب را نداشت. از این رو توطئه‌های مختلف را علیه ایران اسلامی طراحی کرد و انقلاب شکوهمند اسلامی را مورد تهاجم همه جانبه قرار داد.

وی افزود: رشادت‌ها، جانفشانی‌ها و دلاوری‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران 8 سال جنگ تحمیلی توطئه دشمنان برای سقوط نظام جمهوری اسلامی و تجزیه کشور را خنثی کرد و در 8 سال جنگ تحمیلی، نقش طلاب و روحانیون در هدایت و رهبری جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، چنان برجسته و درخشان است، که همیشه به عنوان عطف پیروزی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس می‌درخشد.

امام جمعه زرین‌شهر بیان کرد: نقش علمای دین در مبارزه و آگاه کردن مردم، نقشی بسیار روشن و پرفروغ بوده است و براستی روحانیت این را در عمل ثابت کرده‌اند و بی شک اگر رهنمودهای معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) نبود هیچگاه رزمندگان به پیروزی مقتدرانه نمی‌رسیدند.

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام با مقاومت و اتکا بر قدرت الهی و رهبری بی‌نظیر حضرت امام خمینی(ره) توانستند در برابر تمام ابر قدرت‌های جهان که صدام را از نظر نظامی یاری می‌رساندند پیروز شوند و انقلاب اسلامی را بیمه کنند. نباید فراموش کرد حضور روحانیون در جبهه‌ سبب پررنگ‌ شدن معنویات در بین رزمندگان می‌شد و عزم آنها را برای ایستادگی در مقابل دشمن بیش از پیش جزم می‌کرد.

باقریان خاطرنشان کرد: روحانیون با حضور پر رنگ خود در دوران دفاع مقدس بالغ بر 4 هزار و 300 شهید را در راه اسلام تقدیم کردند و نباید فراموش کرد بیش از 29 هزار طلبه از جمعیت 45  هزار نفری حوزه‌های علمیه کشور، در جنگ تحمیلی حضور یافتند و این مهم برگ زرینی از لوح افتخارات حوزه‌های علمیه کشور است.

وی بیان کرد: مردم شهرستان لنجان در طول جنگ تحمیلی با تمام توان در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و با اهداء75 شهید، 2 هزار و 200 جانباز، 130 آزاده و 12هزار خانواده ایثارگر برگ زرینی را در دفتر تاریخ به ثبت رساندند. تقدیم 19 شهید روحانی نیز نشان حضور فعال روحانیون شهرستان لنجان در جبه‌های حق علیه باطل دارد.

امام جمعه زرین‌شهر گفت: یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان لنجان روز یک‌شنبه 8 بهمن ساعت 9:30 در حوزه علمیه امام خمینی(ره) زرین‌شهر برگزار خواهد شد و امیدواریم با برگزاری اینگونه یادواره‌ها بتوانیم فرهنگ ایثار و گذشت و شهادت را در بین مردم به ویژه نسل جوان گسترش داده و این فرهنگ را به نسلهای آینده منتقل کنیم.

وی افزود: امروز به گفته فرماندهان دفاع مقدس، گردان‌هایی که تعداد طلبه بیشتری داشته‌اند، موفقیت بیشتری در هنگام عملیات کسب می‌کرد‌ند. این مهم نشان از قدرت معنوی حاصل از حضور مبلغان رزمی تبلیغی در گردان‌ها است که امروز نیز در جبهه جنگ نرم باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظرات