خبرهای داغ:
قائم مقام دبيرخانه كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم خبر داد
قائم مقام دبيرخانه كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم از ساماندهي و حمايت 236 مسجد در بحث جلسات تفسير قرآن خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۹۹۶۵
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام اسدالله کریمی با اشاره به انجام فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به صورت تفاهم‌نامه‌ای و ستادی اظهار کرد: فعالیت‌هایی در حوزه قرآن انجام می‌شود که در این بخش 40 باب خانه نور در استان وجود دارد. آموزش‌های قرآنی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به شکل مهدکودک از سن چهار سالگی در خانه‌های نور ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح تلاوت نور از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شروع شد ولی اکنون به طرح ماندگار و مستمر برای همه مساجد تبدیل شده است.

معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم  با اشاره به ساماندهی و حمایت 236 مسجد در بحث جلسات تفسیر قرآن گفت: کلا‌س‌های آموزش روخوانی و ‌روان خوانی به صورت تخصصی و عمومی در 400 کانون انجام شده و حمایت‌ها شکل گرفته است.

وی اشاره به طرح‌های ملی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: شناسنامه‌دار کردن مساجد مجری طرح تلاوت نور در حال انجام است و اعزام اساتید قرآن به کانون‌های متقاضی صورت می‌گیرد.

کریمی عنوان کرد: در حوزه مباحث تربیتی محتوای حلقه‌های معرفت تولید می‌شود که در اختیار مربیان در قالب نرم‌افزار و کتاب‌های فصل‌نامه‌ای قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حدود 990 حلقه معرفت در استان وجود دارد گفت: ساماندهی و توسعه حلقه‌های معرفت در استان صورت می‌گیرد که به صورت ثابت حمایت مالی می‌شوند تا تشویق افراد را با شیوه‌های انگیزشی، استقرار و پایدار کردن در حلقه معرفت داشته باشند.

قائم مقام دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم با اشاره به فعالیت‌های آموزشی کانون‌ها عنوان کرد: آموزش مقابله با آسیب‌های اجتماعی با موضوع فضای مجازی در 16 مسجد در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها