امام جمعه نیمروز:

فراگیری شرایط امر به معروف و نهی از منکر ضروری است

امام جمعه نیمروز گفت: به منظور اجرای صحیح فریضه امر به معروف و نهی از منکر فراگیری شرایط امر به معروف و نهی از منکر ضروری است
کد خبر: ۸۹۷۹۹۷۴
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
به گزارش خبرنگار بسیج از نیمروز؛ حجت الاسلام محمد راشکی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نیمروز عنوان کرد: فراگیری شرایط امر به معروف و نهی از منکر و موارد آن واجب است، تا انسان در امر و نهی مرتکب خلاف نشود.

امام جمعه شهرستان نیمروز خاطرنشان کرد: از شروط امر به معروف و نهی از منکر این است که آمر و ناهی، معروف و منکر را بشناسد و احتمال بدهد که امر به معروف و نهی از منکر او تاثیر دارد.

وی بیان کرد: آمر به معروف باید خود را پاک و منزه نداند، چه بسا همان که اکنون از او خطایی سر زده، دارای صفات پسندیده‌ای باشد که مورد محبت الهی است، هرچند این عمل او هم اکنون ناپسند و مورد غضب الهی باشد.

حجت الاسلام راشکی خاطرنشان کرد: اگر این فریضه در جامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلاتی که امروز وجود دارد دیگر وجود نخواهد داشت که در این راستا مشارکت تمامی آحاد جامعه ضروری است.

امام جمعه نیمروز ادامه داد: با توجه به آیه شریفه کلکم راع و کلکم مسئول، انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای همگان ضروری است، اما با این حال به منظور اثرگذاری بیشتر و دستیابی به موفقیت در این راه افراد تمامی شرایط این فریضه مقدس را آموخته و به کار ببندد.

حجت الاسلام راشکی اظهار کرد: در جوامعی که امر به معروف و نهی از منکر در جایگاه واقعی خود قرار گرفته است، کمترین میزان جرم و زندانی مشهود است بنابراین انتظار می‌رود دولت‌ها نسبت به این موضوع توجه بیشتر داشته باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار