مسئول بسیج فرهنگیان خوزستان با اشاره به این که کنگره شهید شریفی راد در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد گفت: تجلیل از خانواده شهید شریفی راد؛ برگزاری دو یادواره در سطح شهرستان، پخش مستند، معرفی شهید در فضای مجازی و اقدامات بسیاری برای معرفی شهید شاخص سال صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۹۸۰۰۷۹
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶

 ملک پورمسئول بسیج فرهنگیان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان بسیج فرهنگیان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس و مدافعان حرم مخصوصا شهید حبیب شریفی با اشاره به بزرگداشت یادوآره شهید شریفی راد و محورهای آن گفت:  هر ساله بسیج مستضعفان کشور یک شهید را از هر قشر به عنوان شهید شاخص آن قشر معرفی می کند به همین دلیل طی پیگیری‌های صورت گرفته امسال شهید شریفی راد به عنوان شهید شاخص فرهنگیان در سال 96 معرفی شده است. 

وی ، اظهار داشت: خوشبختانه ازابتدای سال اقدامات خوبی در خصوص یادواره شهید شریفی راد صورت گرفته است از این رو برای برگزاری یادواره شهید شریفی راد درشهرستان خوزستان از ابتدای سال جلسات متعددی در سطح سپاه با حضور هیات رییسه سپاه استان صورت گرفت همچنین جلسه‌های در سطح آموزش و پرورش با حضور مدیران کل  برای هماهنگی های لازم و تعیین مسوولان کمیته‌های اجرایی یادواره در مرکز استان صورت گرفته است.

مسئول بسیج فرهنگیان خوزستان گفت: دراین زمینه جلسه ای با استاندار و معاونان برای حمایت و پشتیبانی از یادواره شهید شاخص انجام شد که با توجه به مصوبات در این جلسات ادارات و نهادها موظف به پشتیبانی و هماهنگی لازم در این کنگره شدند.

ملک پور افزود: (تندیس یا تن واره) یادبود شهید آماده شده که در این مراسم رونمایی خواهد شود همچنین تالیف کتاب سرگذشت و زندگی نامه شهید شریفی راد که 400 ساعت مصاحبه از خانواده شهید و همرزمان آن بزگوار صورت گرفته است که در مراحل چاپ هست و برای یادواره مرکز استان آماده خواهد شد.

برگزاری دو یادواره در سطح شهرستان

وی با بیان اینکه دو یادوراه برای بزرگداشت این شهید در سطح شهرستان برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: نخستین یادواره در محل شهادت آن بزگوار یعنی دشت آزادگان و دیگری دردوم دی ماه شنبه از ساعت 12الی 9 در سالن ارشاد اسلامی شهرستان با همکاری و هماهنگی آموزش و پرورش شهرستان، ناحیه سپاه دشت آزادگان و فرمانداری شهرستان برگزار می‌شوند که در این برنامه فرهنگیان، معلمان و دانش آموزان حضور خواهند داشت.

تجلیل از خانواده شهید شریفی راد

ملک پور با بیان اینکه سخنران یادواره مدیر کل آموزش و پرورش و فرمانده سپاه استان است، عنوان کرد:  در این یادواره از خانواده های شهدای فرهنگی و به خصوص از خانواده شهید شریفی راد به طور ویژه تجلیل به عمل خواهد آمد؛ این یادرواره در واقع پیش درآمد یادواره اصلی است که در دهه اول اسفند ماه برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: از این رو از برنامه های تصویب شده این است که دو ساختمان مرکزی اداره آموزش و پرورش استان به ساختمان شماره یک به نام شهدای فرهنگی و ساختمان دیگر به نام شهید شریفی راد نام گزاری شوند همچنین پوستر شهید آماده شد که در تعداد زیادی تکثیر و در سراسر استان ها توزیع می‌شود.

ساخت یادمان شهید در سطح استان

مسئول بسیج فرهنگیان خوزستان بیان داشت: ساخت یادمان شهید درسطح استان که حدودا 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و طبق برنامه ریزی ها و اعتبارات سعی در اتمام پروژه تا زمان برگزاری مراسم هست همچنین آلبوم که به همراه تصاویر شهید آماده شده است و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته برای تمامی شهیدان فرهنگی استان نیز آلبوم تهیه خواهد شد.

نامگذاری خیابانی در سوسنگرد به نام شهید شریفی راد

ملک پور گفت: نامگذاری یکی از خیابان های سوسنگرد به نام شهید شریفی راد صورت گرفته و در قبوض آب و برق شهرستان نیز نام شهید درج شده است در مکاتبات اداری آموزش و پرورش نیز یاد و خاطر شهید گرامی داشت شده است تمامی کارهای صورت گرفته در استان مقدمه ای برای معرفی و یادواره شهید شریفی راد هست.

معرفی شهید شریفی در فضای مجازی

وی ادامه داد: در سایت ها و فضای مجازی برای معرفی و شناخت بیشتر شهید برنامه های صورت گرفته است همچنین یک دوره ضمن خدمت برای فرهنگیان استان با موضوعیت شناخت شهید شریفی راد تصویب شده است که اجرایی می‌شود.

کنگره شهید شریفی راد در اوایل اسفندماه جاری برگزار خواهد شد

مسئول بسیج فرهنگیان خوزستان افزود: کنگره اصلی در اسفندماه برگزار می‌شود که طبق برنامه ها از وزیر آموزش و پرورش به عنوان سخنران حاضر دعوت می شود همچنین دعوت ازخانواده شهدا فرهنگی به همراه تقدیر و تجلیل از آنان در برنامه گنجانده شده است.

ملک پور عنوان کرد: نمایشگاهی در کنار یادواره شهدای فرهنگی برای مهمانان برپا خواهد شد که به  زندگی نامه شهیدان اختصاص دارد همچنین کتابی که توسط همسر شهید آماده و چاپ شده خریداری گردیده که بین شرکت کنندگان توزیع می‌شود.

پخش مستند کامل از شهید شریفی

وی در پایان خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم با صدا و سیما در دستور کار قرار گرفته است علاوه بر آن کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد، همچنین مستند کاملی از شهید شریفی راد توسط روایت فتح آماده شده است که همزمان یک یا دو روز قبل از برگزاری کنگره این مستند پخش خواهد شد.

ارسال نظرات