با ایجاد واحدهای تولیدی فعال در شهرک صنعتی خرمدره، برای حدود هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی صورت می گیرد.
کد خبر: ۸۹۸۰۰۹۶
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در حاشیه بازدید از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: با پیگیری های صورت گرفته از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت، فاز دوم اسناد توقیفی شهرک صنعتی شهرستان خرمدره پس از 12 سال از رهن بانک خارج شد.

اسدا.. درویش امیری با اشاره به اینکه 45 واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی خرمدره به مدت 12 سال گرفتار مشکل توقیف اسناد بودند، افزود: به دلیل اخذ وام از سوی یکی از واحدهای تولیدی مستقر شهرک صنعتی خرمدره، سند کل شهرک، در رهن بانک سپه به عنوان بانک عامل قرار گرفته بود و به همین دلیل، سایر واحدهای تولیدی نمی توانستند از تسهیلات مورد نیاز استفاده کنند.

وی اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته، فاز دوم اسناد توقیفی شهرک صنعتی خرمدره به مساحت 34.5 هکتار فک رهن شد و در حال حاضر، آماده واگذاری به صاحبان صنایع مستقر در این شهرک است، این در حالی است که اگر این اقدامات در زمان مقرر خود پیگیری می شد، این واحدها به مدت 12 سال معطل این اقدامات نمی ماندند و پیگیر فعالیت های واحدهای تولیدی خود بودند.

استاندار زنجان تصریح کرد: امروز، کارها در جامعه به نوعی پیش رفته و جامعه مدیریتی، به نحوی با همدیگر پیوند خورده که اگر کاری در مسیر صحیح خود پیگیری نشود، این امر نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

اسدا.. درویش امیری افزود: در چند ماه گذشته نیز، فاز اول اسناد توقیفی شهرک صنعتی شهرستان خرمدره به مساحت 50 هکتار با پیگیری های صورت گرفته و بعد از گذشت 9 سال، از رهن بانک خارج گردید و مشکلات صاحبان صنایع از بابت دریافت تسهیلات بانکی برطرف شد.

وی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی خرمدره، 338 هکتار مساحت دارد، اظهار داشت: تاکنون تعداد 60 مورد قرارداد سرمایه‌ گذاری با صاحبان صنایع در شهرک صنعتی خرمدره، منعقد شده است که در حال حاضر از این تعداد، 27 واحد تولیدی بهره ‌بردار، فعال هستند، 5 واحد غیر فعال بوده و الباقی نیز در مرحله نصب سوله و تخصیص زمین قرار دارند.

استاندار زنجان گفت: با ایجاد واحدهای تولیدی فعال در شهرک صنعتی خرمدره، برای حدود هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی صورت می گیرد.

اسدا.. درویش امیری افزود: افزایش قدرت جذب سرمایه در گردش و اِعمال ارزش واقعی واحدهای صنعتی، صدور اسناد مالکیت برای خریداران، نقل و انتقال اراضی، مالکیت تفکیکی برای تسریع و تسهیل فعالیت واحدهای صنعتی بهره‌ بردار که مشکلات بانکی در مورد اخذ تسهیلات و ترهین محل اجرای طرح و وثیقه قرار دادن سند مالکیت داشتند، بسیار دارای اهمیت است که با این اقدام، مشکلات آنها در این بخش حل می ‌شود.

 

 

ارسال نظرات