خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در دیدار با بخشدار دشتابی و شورای اسلامی بخش روستای لیاء موضوع احداث مجتمع خدماتی برای اشتغال مددجویان و نیازمندان را مورد بررسی قرار داد.
کد خبر: ۸۹۸۰۱۵۲
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین؛ مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با تشکر همراهی بخشدار دشتابی و شورای روستاهای این بخش به خصوص بخش لیاء بیان کرد: موضوع ساخت مجتمع خدماتی در بخش دشتابی که از گذشته مورد پیگیری بوده، امروز نیز در دستور کار ماست ولی ما اعتقاد داریم که این کار نیز مانند کارهای دیگر باید براساس ضوابط اداری و برنامه ریزی باشد.
وی ادامه داد: کمیته امداد براساس برنامه و هدف گذاری به ارائه خدمات می پردازد از این رو وارد کار اجرایی بدون برنامه نمی شویم چراکه وجوهی که در دست ماست در دو بخش کمک های مردمی و دولتی امانتی است که برای صرف آن به لحاظ شرعی، قانونی و اخلاقی موظف به رعایت قواعد اداری و ضوابط جاری هستیم.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: هر کاری باید با مطالعه شروع شود تا در اجرا با مانع یا مشکلی مواجه نشود، هدف ما خدمت به نیازمندان است حال نباید طوری کار کنیم که مددجو را با مشکل مضاعف روبرو کنیم.
وی توضیح داد: طرح های اشتغال زایی کمیته امداد براساس استعداسنجی مددجویان و توان آنها ارزیابی و اجرا می شود از این رو اگر بدون مطالعه به این سمت برویم نه تنها درآمدی برای مددجو فراهم نکرده ایم بلکه بر مشکلات گذشته اش بدهی تسهیلات اخذ شده را نیز افزوده ایم.
مومنی عنوان کرد: یکی از شاخصه های توسعه سرمایه گذاری است و ما تلاش می کنیم بستر سرمایه گذاری را از طریق کمک به دریافت تسهیلات افراد توانمند و مستعد فراهم کنیم و البته در میان بانک ها و موسسات مختلف مالی و اعتباری؛ صندوق قرض الحسنه امداد ولایت سهل ترین روش را برای پرداخت تسهیلات به مددجویان تدارک دیده است.
وی تأکید کرد: اشتغال زایی در کمیته امداد به طور مستمر پیگیری می شود و در این میان بسته تشویقی برای کارفرمایانی که مددجویان را بکارگیری می کنند، پرداخت می شود همچنین کارگاه هایی که مددجویان کمیته امداد را بکارگیری می کنند در صورت داشتن شرایط و رعایت ضوابط به تعداد مددجویان بکارگیری شده تسهیلات به آنها پرداخت می شود که با ضوابط خاص مشمول این تسهیلات می شوند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: هدف ما در اشتغال زایی از یک طرف ایجاد درآمد برای مددجو و استقلال معیشتی نیازمند است ولی از طرف دیگر نیز تلاش می کنیم تا رویکرد نگاه به درون و رشد تولید ملی را مورد توجه قرار دهیم.
وی توضیح داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه اشتغال زایی ضمن ارائه آموزش مهارت های مختلف با همکاری فنی و حرفه ای، این آمادگی را دارد تا با تعامل با کارفرمایان نیاز آنها را به نیروی انسانی از طریق آموزش های رسمی در مراکز فنی و حرفه ای تأمین کند.
مومنی با اشاره به لزوم خدمت رسانی به نیازمندان گفت: حضور در مسئولیت ها یک فرصت است حال با خدمت هرچه بیشتر می توانیم این فرصت را بیش از پیش مایه سعادت آخرت قرار دهیم و یا اینکه با کم کاری خسران را برای خود رقم بزنیم ولی هر کاری کنیم عمرمان می گذرد پس چه زیباست که از فرصت عمر خود برای خدمت به مردم بهره بگیریم.
در ادامه بخشدار دشتابی اظهارکرد: موضوع ساخت مجتمع خدماتی در دشتابی که برای اشتغال زایی نیازمندان و خدمت رسانی به مردم مفید است باید با پیگیری جدی تر مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
علیرضا امینی یادآورشد: انتظار ما این است که این مرکز با توجه به کارکردهایش هر چه سریع تر راه اندازی شود چراکه به اشتغال زایی و افزایش رونق اقتصادی این بخش کمک می کند.
در ادامه دهیار و اعضای شورای روستای لیاء به بیان دیدگاه های خویش برای احداث این مرکز خدماتی پرداختند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها