خطیب نماز جمعه اشکذر:

مردم برای بارش نزولات آسمانی دعا کنند

خطیب نماز جمعه اشکذر با اشاره به کاهش نزولات آسمانی در استان از عموم مردم درخواست کرد تا با خواندن دعاهایی را که از طرف اهل بیت (ع) برای بارش نزولات آسمانی آمده است از خداوند بارش برکات آسمانی را مطالبه کنند.
کد خبر: ۸۹۸۰۲۲۷
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر ، خطیب نماز جمعه اشکذر به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره و گفت: از ۱۳جمادی الاول که بر حسب نقل روایات در تاریخ به عنوان شهادت حضرت فاطمه اشاره شده به مدت ۲۰ روز ایام فاطمیه نامگذاری شده است و ما وظیفه داریم از باب تکلیف نسبت به خاندان عصمت و طهارت ابراز محبت و مودت نمائیم و متذکر شویم مصائبی را که بر اولین شهیده راه ولایت و قرآن گذشته است.
حجت الاسلام طالبیان با بیان اینکه زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) از جهات مختلفی باید مورد توجه قرار گیرد افزود: باید تلاش کنیم تا مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا را در حد وسع و توان خود بشناسیم و ایام فاطمیه فرصت مناسبی است تا سخنرانان ، خطبا، نویسندگان و رسانه ها به شناخت معرفت آن بزرگوار بپردازند.
امام جمعه اشکذر اظهار داشت: از حضرت زهرا (س) روایاتی نقل شده است که بخشی از آن فرمایشاتی است که از پدر بزرگوارشان حضرت محمد مصطفی(س) به عنوان حدیث نقل کردند که برجسته ترین آن خطبه فدکیه است که علما و بزرگان ما آن را شرح و تفسیر کردند و چه خوب است که در این ایام برای مردم بازخوانی شود.
وی با به تشریح زیارت حضرت فاطمه زهرا پرداخت و ادامه داد: در این زیارت حوادث سختی که صدیقه کبری بعد از وفات رسول خدا گذشته است بازخوانی شده است.
خطیب نماز جمعه اشکذر با اشاره به اینکه ایام الله دهه فجر امسال با ایام فاطمیه متقارن شده است گفت: دست اندرکاران و دولتمردان باید در برگزاری جشن های پیروزی انقلاب مد نظر داشته باشند تا ضمن برگزاری باشکوه پیروزی انقلاب اسلامی ایام سوگواری و عزاداری فاطمیه هم مراعات شود.
حجت الاسلام محمدرضا طالبیان در بخش دیگری از صحبت های خود انحراف تاریخ را یکی از کارهای دشمنان نظام اسلامی دانست که بر اساس متن صریح قرآن از دوران یهود بوده و تصریح کرد: تحریف کردن واقعیت ها و ضد ارزش معرفی کردن خوبی ها و خوب معرفی کردن زشتی ها همیشه مدنظر دشمنان نظام اسلامی بوده است که در آستانه دهه فجر عده ای تلاش می کنند تا با ابزار هایی که در اختیار دارند و بازگو نکردن حقایق دوران پهلوی، چهره پلید دودمان پهلوی را پاک و تطهیر کنند و چهره نظام اسلامی را زشت معرفی کنند.
امام جمعه اشکذر خاطر نشان کرد: دشمنان تلاش می کنند تا رژیمی که اصل و نصب آن بر زور،قدرت و کودتا بوده است را تحریف کنند و چهره خوب به آن دهند و چهره نظام اسلامی که برخاسته از آراء مردم است و با نظر مردم کشور اداره می شود را سیاه نمایی کرده و زیر سوال ببرند.
وی به دیدار چند روز گذشته جمعی از مستند سازان جوان با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و گفت: معظم له در این دیدار مستندسازی را نوعی جهاد دانستند و خطاب به این قشر زحمت کش که تلاش می کنند تا حقایقی تاریخی را آن گونه که اتفاق افتاده است به تصویر بکشند فرمودند که دشمن تلاش می کند تا ارزش ها را ضد ارزش معرفی کند، سخن باطل را رواج دهد، مردم انقلابی را از روحیه معنوی و عرصه جهاد و ظلم با ظالمین دور کند و اینکه رعایت انصاف را در نقد های خود داشته باشند.
خطیب نماز جمعه اشکذر در پایان صحبت های خود با اشاره به کاهش نزولات آسمانی در استان از عموم مردم درخواست کرد تا با خواندن دعاهایی را که از طرف اهل بیت (ع) برای بارش نزولات آسمانی آمده است از خداوند بارش برکات آسمانی را مطالبه کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار