مدیر جمعیت هلال احمر مرند از توقف عملیات جستجوی کوهنورد مفقود شده در کوه میشو مرند به دلیل شرایط نامساعد جوی خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۰۲۳۷
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حبیب ذوالفقاری افزود: عملیات جستجوی کوهنورد مفقوده شده تبریزی در کوه میشو مرند، به خاطر ورود جبهه ناپایدار به منطقه و بارش برف و کولاک شدید، تا اطلاع ثانوی متوقف شده تا آسیبی به نیروهای امدادی نرسد.
وی با اشاره به اینکه عملیات جستجو از ساعت 20 روز چهارشنبه متوقف شده است، خاطرنشان کرد: این اقدام با تصمیم کمیته فنی صورت گرفت که به تایید فرماندار مرند نیز رسید.
ذوالفقاری اظهار کرد: روز چهارشنبه بالگرد در کل منطقه در وسعت بزرگی به پرواز درآمد و پایش هوایی صورت گرفت، اما روزهای قبل از آن به دلیل شرایط جوی امکان این کار نبود.
وی ادامه داد: دو روز نیز از پاراگلایدر استفاده شد، همچنین سه دستگاه پهباد و دستگاه فلزیاب هم مورد استفاده قرار گرفت اما به رغم استفاده از این امکانات، تاکنون موفق به پیدا کردن کوهنورد مفقودی نشده ایم.
مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان مرند از اجرای عملیات سونداژ زنی در منطقه خبر داد و افزود: در این عملیات، تیم های تخصصی در جایی که ارتفاع برف زیاد است میله هایی به ارتفاع سه تا شش متر به زمین می زنند تا به سنگ بخورد اما در این عملیات نیز چیزی نصیب مان نشد.
وی تاکید کرد: در طول شش روز عملیات، بیش از 400 روز نفر به عملیات پایش پرداختند، هر روز به طور میانگین 70 امدادگر تخصصی در این منطقه حضور داشتند و تعداد نیروها در روزهای آخر به دلیل خطر ریزش بهمن، به 35 نفر کاهش پیدا کرد.
ذوالفقاری در پاسخ به این پرسش که چه زمانی شاهد آغاز مجدد عملیات خواهیم بود، گفت: آغاز مجدد عملیات، بستگی به نظریه کمیته فنی متشکل از هیات کوهنوری، تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان و مدیرعامل جمعیت هلال احمر و معاون امداد و نجات است.
مدیر جمعیت هلال احمر مرند افزود: به محض اینکه شرایط جوی اجازه دهد، کمیته فنی تشکیل جلسه خواهد داد تا نسبت به آغاز عملیات تصمیم گیری نهایی صورت بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه اطلاعات درستی از اعضای کوهنوری و هم تیمی های فرد مفقوده شده کسب نکرده ایم، به دلیل اینکه آن روز، شرایط برف و کولاک در منطقه به گونه ای بود که مسیر را به درستی تشخیص نداده و به علت عدم آشنایی کافی به منطقه، اطلاعات ضد و نقیض می دهند.

ارسال نظرات