خبرهای داغ:
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه رشد علمی و رسیدن به جایگاهی شایسته در حوزه علم و فناوری به عزم و یاری همگانی نیاز دارد، گفت: وقف در زمینه علم و فناوری ریشه عمیقی در فرهنگ اسلامی دارد و از گذشته وجود داشته است.
کد خبر: ۸۹۸۰۲۴۰
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه استان، قاسم احمدی لاشکی درباره رشد علمی در حوزه علم و فناوری اظهار کرد: رشد علمی و رسیدن به جایگاهی شایسته در حوزه علم و فناوری به عزم و یاری همگانی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه علم و دانش بازوی توانمند کشور محسوب می‌شوند، تصریح کرد: وقف در زمینه علم و فناوری ریشه عمیقی در فرهنگ اسلامی دارد و از گذشته وجود داشته اما امروز ضرورت این امر بیش از پیش احساس می شود.

احمدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به علم و فناوری و جهت‌دهی موقوفات به این سمت گفت: رشد علمی و رسیدن به جایگاهی شایسته در حوزه علم و فناوری به عزم و یاری همگانی نیاز دارد و ساده‌ترین راه برای دستیابی به این امر ساخت مدارس است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: حمایت از طرح های تحقیقاتی، پژوهش‌های علمی و ... توسط خیران باید گسترش یابد و نیازمند همکاری کسانی است که در این زمینه اطلاعات مهمی را دریافت کرده باشند .

وی تاکید کرد: اگر واقفان به وقف علمی آشنا شده و مطلع شوند از کمک‌های آنها در حوزه تحقیق و پژوهش چه استفاده‌ای می‌شود و مردم به چه صورت از این خدمات علمی بهره می‌گیرند بی‌شک در این زمینه‌ها حمایت خود را دریغ نمی‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: اختصاص خیرات علمی به حوزه علم و فناوری نه‌تنها می‌تواند تامین‌کننده سرمایه برای راه‌اندازی کسب و کارهای دانش‌بنیان برای کسب درآمد باشد بلکه می‌تواند به منزله دستیابی به فناوری‌هایی باشد که اثرات و خیرات آن نه‌تنها در سطح ملی بلکه در سطح جهانی نیز ماندگار شود.

ارسال نظرات