مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه:
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه تعامل و همکاری بیشتر نهاد دانشگاه و نهاد حوزه را در حوزه وقف خواستار شد و از نبود موقوفات در امور ترویج مهدویت ابراز تاسف کرد.
کد خبر: ۸۹۸۰۲۴۴
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام هادی شفیع‌زاده درباره فعالیت‌های خیرخواهانه در سایر نقاط دنیا اظهار کرد: در امریکا سه هزار و ۲۰۰ موسسه عام المنفعه وجود دارد.

وی وظیفه و رسالت مُبلغان دینی را برای ترویج ونهادینه سازی فرهنگ وقف را مهم دانست و گفت: متاسفانه امروز با گذشت حدود ۴۰ سال از انقلاب اسلامی مقوله وقف برای جامعه جا نیفتاده است.

حجت الاسلام شفیع زاده با اشاره به رواج وقف علاوه بر کشورهای اسلامی در سایر نقاط دنیا تصریح کرد: علت اینکه نتوانسته‌ایم مقوله وقف را در جامعه ترویج دهیم به خودمان برمی‌گردد؛ ما باید به سمت و سویی برویم که مراکز دینی‌مان پشتوانه وقفی داشته باشند.

وی تعامل و همکاری بیشتر نهاد دانشگاه و نهاد حوزه را در حوزه وقف خواستار شد و ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ دانشگاه، ۴۷۹ مرکز ورزشی، ۴۰ مرکز درمانی، ۷۹ هزار و ۵۰۰ مسجد و ۵۰۰ مدرسه علوم دینی موقوفه در کشور وجود دارد.

وی تاکید کرد: وقف، نیت‌های کوچک تا نیت‌های بزرگ را در برمی‌گیرد که می‌تواند برای جامعه و آینده مفید باشد.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه متولیان و مُبلغان وظیفه دارند تا مردم را در ایجاد موقوفات هدایت کنند، گفت: اگر این هدایت درست انجام شود و مردم از مُبلغان مشورت بگیرند دست مبلغان برای تغییر کاربری موقوفه طبق نیاز روز جامعه باز خواهد بود تا مشکل شرعی پیش نیاید.

حجت‌الاسلام شفیع‌زاده با اشاره به اینکه بیشتر موقوفات در کشور اختصاص به روضه‌خوانی دارد از نبود موقوفات در امور ترویج مهدویت ابراز تاسف کرد و خاطرنشان کرد:تنها دو درصد موقوفات کشور به حوزه‌های علمیه اختصاص دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها