رئیس سازمان بسیج کارمندان استان اردبیل:

خدمت‌رسانی به مردم از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است

رئیس سازمان بسیج کارمندان استان اردبیل گفت: تکریم ارباب رجوع و خدمت‌رسانی شایسته و مناسب به مراجعه‌کنندگان در راستای جلب رضایتمندی آنها در ادارات از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۸۹۸۰۳۰۸
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰

خدمت‌رسانی به مردم از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، نشست ماهانه شورای امر به معروف و نهی از منکر بسیج کارمندان استان اردبیل با حضور مسئولان و اعضای شورا در اردبیل برگزار و در مورد مسائل و موضوعات در این حوزه بحث و بررسی شد.

حاضران در این جلسه که در محل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد، با تاکید بر احیای امر به معروف و نهی ار منکر در جامعه آن را از محورهای اصلی برای دستیابی به جامعه سالم و کاهش معضلات و آسیب‌های مختلف در سطح استان عنوان کردند.

رئیس سازمان بسیج کارمندان استان اردبیل در این جلسه اظهار داشت: تکریم ارباب رجوع و خدمت‌رسانی شایسته و مناسب به مراجعه‌کنندگان در راستای جلب رضایتمندی آنها در ادارات از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است.

سرهنگ پاسدار وحید جمشیدی افزود: باید کارکنان و به ویژه مدیران در سطح ادارات استان به این امر توجه جدی داشته باشند و تلاش کنند تا با اقدامات موثر و مناسب و خدمات‌رسانی مطلوب زمینه‌ساز جلب رضایت مراجعان و مردم شوند.

وی با تاکید بر احیای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات استان بیان کرد: توسعه و ترویج این فرهنگ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و می‌تواند زمینه‌ساز سلامت جامعه شود که ترویج و احیای این فریضه مهم سلامت اداری را نیز در سطح دستگاه‌های استان به دنبال خواهد داشت.

لزوم آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اردبیل نیز در این جلسه با تاکید بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا امر به معروف در جامعه نهادینه شده و به یک فرهنگ تبدیل شود چرا که امر به معروف خود زمینه‌ساز تنزل منکر خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیف‌الله مدبر بیان کرد:‌ با توجه به لزوم احیای این فریضه مهم و اساسی که آیات و روایات مختلفی نیز به اهمیت این امر تاکید داشته‌اند باید تلاش کنیم تا از تمامی ظرفیت‌ها در راستای نهادینه‌شدن این فرهنگ و توسعه آن در جامعه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در گفتار و حرف نبوده و تاثیرگذاری چندانی نخواهد داشت، گفت: باید در عمل به گونه‌ای رفتار کنیم که رفتارهای مناسب و ارزش‌های دینی و اسلامی در اعمال ما تجلی پیدا کند چرا که این امر زمینه‌ساز تاثیرگذاری هر چه بیشتر در جامعه می‌شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اردبیل با تاکید بر آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر تصریح کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر نقش بسزایی در سالم‌سازی جامعه و دوری از گزند‌ها و آسیب‌ها دارد که با توجه به اهمیت آن ضروری است تا آموزش‌های لازم به فعالان در این حوزه ارائه شود تا شاهد تاثیرگذاری هر چه بیشتر آن در جامعه باشیم.

مدبر نهادینه شدن امر به معروف و نهی از مکر را از مهمترین راهکارهای غلبه بر توطئه‌های دشمنان دانست و افزود: در عرصه کنونی که دشمنان با ترفندهای و فتنه‌های مختلف به جنگ نرم با جمهوری اسلامی ایران آمده و جوانان را مورد حمله‌های خود قرار داده‌اند تا از این طریق در کشور نفوذ کنند باید هوشیاری لازم را داشته و با امر به معروف و نهی از منکر بتوانیم در خنثی‌سازی این فتنه‌ها گام برداریم.

حفاظت از منابع طبیعی در راستای امر به معروف و نهی از منکر است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از فرایض مهم دینی همواره در جامعه ما مورد توجه است، گفت:  امر به معروف و نهی از منکر و حفاظت از محیط زیست دو مقوله مرتبط با هم هستند و حفاظت و حراست از انفال الهی توسط مجموعه محیط زیست استان از جمله مسئولان، کارکنان و محیط‌بانان استان با مشارکت و همراهی شهروندان میسر خواهد شد.

محمد خداپرست با اشاره به اجرای برنامه مدیریت سبز شامل مدیریت مصرف انرژی، آب، مواد اولیه، تجهیزات و کاغذ، کاهش مواد زائد جامد و بازیافت آنها در دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: حفظ منابع طبیعی در راستای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به فعالیت‌های تخصصی حفاظت محیط زیست استان در حوزه محیط زیست انسانی و حوزه محیط زیست طبیعی افزود: هم اکنون 7.8 درصد مساحت استان جزو مناطق تحت مدیریت است و 17.5 درصد مساحت استان نیز جزو مناطق شکار ممنوع است، گفت: استان اردبیل از تنوع زیستی و گیاهی خوبی برخوردار است که در حال حاضر در 11 پاسگاه محیط‌بانی به طور شبانه‌روزی از میراث طبیعی و تنوع زیستی استان حفاظت می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: 56 محیط‌بان به عنوان ضابط خاص دادگستری در  پاسگاه محیط‌بانی استان با گشت و کنترل شبانه‌روزی در حفاظت از محیط زیست و انفال عمومی فعالیت می‌کنند و تمامی تلاش ما بر این است تا از صید و شکار بی‌رویه جلوگیری کنیم و اجازه ندهیم برخی با تغییر کاربری مناطق حفاظتی و شکار ممنوع به سودجویی بپردازند و در همین ارتباط 17 قبضه اسلحه شکار قاچاق در 9 ماهه امسال از متخلفان کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به وجود 64  مورد تالاب و رودخانه در سطح استان از مراحل ثبت نهایی تالاب میل مغان در کنوانسیون جهانی رامسر خبر داد و گفت: کارگروه های مختلف از جمله کارگروه مخاطرات زیست محیطی و کارگروه مدیریت پسماند در سطح استان تشکیل شده که در کارگروه‌های زیست محیطی مسائل و مشکلات زیست محیطی مطرح و راهکارهای لازم ارائه می‌شود.

تشکیل 81 پرونده برای خاطیان در حوزه محیط زیست اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در مورد معضلات آتش‌سوزی و ضایعات کشاورزی پس از برداشت محصول در مزارع شهرستان‌های شمالی استان اظهار کرد: در همین راستا اطلاع رسانی و آموزش‌های زیست محیطی لازم در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی به منظور آشنایی اهالی و کشاورزان از آسیب‌های وارده بر سلامت عمومی و محیط زیست منطقه به دلیل آتش‌سوزی مزارع توسط کارشناسان محیط زیست و جهاد کشاورزی استان برگزار و امسال 81 مورد پرونده برای افراد خاطی تشکیل شده است.

خداپرست با بیان اینکه در حال حاضر تمامی مراکز بهداشتی درمانی سطح استان برای مدیریت اصولی و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی به صورت مستمر تحت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان است، افزود: بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی در تمام بیمارستان‌های استان انجام می‌شود و اردبیل یکی از استان‌های پیشرو در زمینه مدیریت پسماندهای پزشکی است.

رئیس سازمان بسیج کارمندان استان اردبیل امر به معروف و نهی از منکر را از نیازهای امروز در جامعه دانست و تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی جامعه که ترویج ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی و انقلابی از مهمترین نیازهای بوده باید تلاش کنیم تا با اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌ساز رفع مشکلات موجود در جامعه باشیم.

جمشیدی با اشاره به فعالیت‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فعالیت‌ها و عملکرد اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل عین امر به معروف و نهی از منکر است و توسعه و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و مشارکت بسیج در این امر در کنار سایر برنامه‌ها از اولویت برخوردار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار