دهمین جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس ژیار به میزبانی سنندج

مدیر انجمن سینما جوانان استان کردستان از برگزاری دهمین جشنواره منطقه‌ای فرهنگ بومی فیلم و عکس ژیار با حضور ۷ استان کشور همزمان با اردیبهشت ۹۷ در سنندج خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۰۳۵۵
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سالم صلواتی، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با موضوع اعلام فراخوان دهمین جشنواره منطقه‌ای فرهنگ بومی فیلم و عکس ژیار در سنندج اظهار کرد: انجمن سینمای جوانان ایران استان کردستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و انجمن سینمای جوانان ایران با هدف معرفی فرهنگ و هنر منطقه، ایجاد بستری تبلیغاتی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، بازسازی و تقویت سینمای کوتاه، معرفی و شناسایی و کشف استعداد‌های جوان در منطقه، دهمین جشنواره فیلم و عکس ژیار را برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه این جشنواره با گستره‌ی منطقه‌ای برگزار می‌شود، عنوان کرد: عکاسان و فیلمسازان استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، کردستان و همدان می‌توانند آثار خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کنند.

دبیر دهمین جشنواره منطقه‌ای فرهنگ بومی فیلم و عکس ژیار با اشاره به وقفه دو سال در اجرای این جشنواره گفت: مکلات مالی و اقتصادی دلیل اصلی وقفه دو ساله برگزاری دهمین جشنوار ژیار بود که امروز خوشبختانه با حمایت‌های مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان شاهد برگزاری این دوره از جشنواره با مرکزیت شهر سنندج هستیم.

مدیر انجمن سینما جوانان کردستان به بخش‌های جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: جشنواره در سه بخش فیلم کوتاه، عکس و فیلمنامه با موضوع ترویج هویت فرهنگی و بومی منطقه از ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت سال ۹۷ در سنندج برگزار می‌شود.

وی بخش فیلم را شامل دو بخش مسابقه و جنبی عنوان کرد و افزود: بخش مسابقه بخش مسابقه با موضوع فرهنگ بومی شامل هر نوع اثر کوتاه است که در آن با شیوه‌های داستانی، مستند، پویانمایی و تجربه گرا به ترویج هویت فرهنگی و بومی منطقه می‌پردازد.

صلواتی، بخش جنبی این بخش غیر رقابتی فرصتی برای تبادل اندیشه‌ها و تجربه‌های هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار فیلمسازان فیلم کوتاه شامل نمایش ویژه، بزرگداشت، مرور آثار، نشست‌های تخصصی و ... عنوان کرد.

وی همچنین گفت: بخش فیلمنامه به منظور کشتف استعداد‌های جوان در زمینه فیلمنامه نویسی و با توجه به اهمیت فرهنگ بومی به عنوان زیر ساخت تولید فیلم در دو بخش آزاد و اقتباسی برگزار می‌شود.

دبیر دهمین جشنواره منطقه‌ای فرهنگ بومی فیلم و عکس ژیار بخش عکس این دوره از جشنواره ژیار را شامل دو بخش مجموعه عکس و تک عکس اعلام کرد و افزود: در این بخش به مفاهیم والای فرهنگی براساس باور‌ها و ویژگی‌های فرهنگ بومی مناطق، ارائه اندیشه‌ای نو بر پایه پژوهشی جامع برای دستیابی به بیانی صریح و قدرتمند در ارائه یک اثر ناب پرداخته می‌شود.

صلواتی به مقررات عمومی این دوره از جشنواره نیز اشاره و اذعان کرد: شرکت همه‌ی فیلمسازان، نهادها، سازمان‌های دولتی و تهیه کنندگان بخش خصوصی آزاد است و ثبت نام در جشنواره تنها از طریق اینترنت امکان پذیر است بنابر این لازم است درخواست کنندگان با مراجعه به سایت www.iycs.ir فرم تقاضای شرکت در جشنواره را تکمیل کرده و هنگام ارسال کپی آثار، نام فایل را به کد دریافتی از سایت تغییر نام دهند.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان امکان تغییر و یا ارسال مجدد آثار وجود ندارد، افزود: به آثاری که به بخش مسابقه راه یافته اند، گواهی شرکت داده می‌شود و آثاری که استاندارد‌های فنی و نمایشی را نداشته باشند از بخش مسابقه حذف می‌شوند.

صلواتی همچنین گفت: تهیه کننده و یا نماینده قانونی دارای مجوز ایشان به انجمن سینمای جوانان ایران اختیار می‌دهد که فیلم‌های منتخب را در فضا‌های آموزشی به طور اعم کلمه که فاقد جنبه انتفاعی و مالی بوده است بلاخص دفاتر و شعب انجمن سینمای جوانان ایران به نمایش درآورد.

مدیر انجمن سینما جوانان استان کردستان آخرین مهلت ثبت نام و ارسال آثار را ۲۰ اسفند سال جاری اعلام کرد و خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به انجمن سینما جوانان ایران کردستان به نشانی سنندج، میدان آزادی خیابان فلسطین جنب فرمانداری، محل سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۸۷۳۳۲۳۲۹۳۳ تماس بگیرند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات