سید ساجد یعقوبی
با حضور روسای دانشگاه و بسیج دانشجویی اردبیل،
طی مراسمی که با حضور رئیس دانشگاه محقق و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و مسئول بسیج دانشجویی استان در دانشگاه محقق برگزار شد، محمد سلطانی بعنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی این دانشگاه معرفی شد.
کد خبر: ۸۹۸۰۳۷۰
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳

مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه محقق معرفی شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عصر دیروز شنبه مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با حضور گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق، حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی استان و جمعی از معاونین و مسئولین دانشگاه محقق و بسیج دانشجویی که در سالن شورای دانشگاه محقق برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات احمدنوری صفا مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه و علی عینی بعنوان متولی پیگیری امور بسیج دانشجویی دانشگاه، محمد سلطانی دانشجوی مهندسی برق بعنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه محقق معرفی شد.

مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه محقق معرفی شد

هر دانشگاهی در قبال دانشجویان خود مسئول است

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای این مراسم به بیان ویژگی های یک فرد بسیجی پرداخت و گفت: نوری صفا و عینی از دانشجویان با اخلاق دانشگاه محقق بودند که در طول تصدی مسئولیت، با قسمت های مختلف دانشگاه و سایر تشکل های دانشجویی تعاملات خوبی داشتند.

وی با بیان اینکه دانشجویان امروز از نسل جوانان انقلابی هستند، سخنان سردار شهید محمد ابراهیم همت را متذکر شد و گفت: ما در قبال دانشجوی خود مسئول هستیم .

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه سخنان خود به ویژگی های جوانان امروزی اشاره کرد و گفت: به لطف خداوند متعال و همکاری و همراهی مسئولین، وضعیت دانشگاه محقق امروز به حدی شفاف است که دانشجوی گرفتار شده در آسیب های اجتماعی جهت حل مشکلاتش، خود به قسمت هایی چون حراست مراجعه می کند.

صادقی در پایان به تبیین خصلت های بسیجی بودن پرداخت و گفت: هرکس چشم دیدن بسیج و بسیجی را ندارد خداوند متعال خود او را هدایت کند.

مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه محقق معرفی شد

بسیج نماد وحدت و یکدلی در کشور است

سرهنگ پاسدار معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی استان نیز در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس بخصوص شهدای دانشجو و مدافع حرم بسیج را شجره طیبه ای دانست که دفتر آن را مجاهدان در راه خدا امضا ء کردند.

وی با بیان اینکه بسیج یک تفکر، فرهنگ و ایده ای نو است، به بیانات رهبر معظم انقلاب در این خصوص اشاره کرد و گفت: هرکس که دل در گرو نظام دارد، بسیجی است.

اسدی در ادامه سخنان خود به تبیین روش و سیاق بسیج دانشجویی پرداخت و گفت: در واقع بسیج به نهاد خاصی وابسته نیست بلکه میراث گرانبهای امام خمینی(ره) و نماد وحدت و یکدلی در کشور است که سعی می کند با مشارکت تمام اقشار مردم به ارمان های انقلاب اسلامی جامعه عمل بپوشاند.

وی با بیان اینکه بسیج مظهر و نماد وحدت ملی است، گفت: پرچم، علم و شاخص بسیج نیز بیانات مقام معظم رهبری است.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل تنها تفکر بسیجی را راه حل مشکلات کشور عنوان کرد و گفت:بسیج پاسدار اصول تغییر ناپذیر نه شرقی و نه غربی در کشور است.

وی با بیان اینکه امروز بسیج فراتر از مرزهای کشور است،گفت:کشور در 8 سال دفاع مقدس با مدیریت جهادی و روحیه انقلابی توانست انقلاب اسلامی را به قله های رفیع خود برساند.

اسدی در ادامه سخنان خود به سالروز تاسیس بسیج دانشجو و طلبه نیز اشاره کرد و گفت:بسیج دانشجویی دارای دو بعد نهادی و تشکلی است بطوریکه در بعد نهادی، آن وابسه به سپاه و بسیج است که خود دارای مأموریت و چهارچوب های خاصی است و در عین حال نیز دارای بعد جنبشی و تشکلی نیز است که در این زمینه همانند سایر تشکل های دانشجویی در چارچوب قوانین دانشگاه فعالیت می کند.

وی به خروجی برنامه های بسیج نیز اشاره کرد و گفت: مجموعه اقدامات و فعالیت های بسیج دانشجویی درک،تبیین، گفتمان سازی و برطرف کردن دغدغه های مقام معظم رهبری در محیط های علمی و نهایتا جامعه است.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل در پایان سخنان خود به سه راهبرد اساسی رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان در رمضان سالجاری اشاره کرد و گفت: اجرای منویان رهبر معظم انقلاب در همه عرصه ها، تربیت نیروهای همطراز انقلاب اسلامی و نقش آفرینی در رویدادها و چالش های پیش روی انقلاب در کنار ترویج گفتمان انقلاب در دانشگاهها، فراموش نکردن کلید واژه هایی چون استقلال، آزادی، عدالت و نفی نظام سلطه تعبد و تدین در عمل و گفتار، شجاعت و اقدام بدون ملاحظه، دنبال کردن مسئله زن و خانواده در محیط دانشگاه و تزریق روحیه امید و خودباری در دانشگاه ها از جمله مأموریت ها و وظایف تشکل های دانشجویی است.

وی با بیان اینکه اولویت فعالیت های بسیج دانشجویی مبتنی بر رویکرد اقتصاد مقاومتی است، گفت: جهاد علمی، ارتباط صنعت و دانشگاه و تولید ثروت از علم از دیگر مأموریت‌های بسیج دانشجویی است که این مجموعه سعی می کند با اجرای برنامه‌هایی چون راهیان نور، طرح ولایت، کرسی های آزاد اندیشی، تریبون آزاد ، شورای تبیین مواضع و حلقه های صالحین به اهداف خود برسد.

وی ضمن قدردانی از زحمات احمد نوری صفا در زمان تصدی مسئولیت و علی عینی بعنوان پیگیر امور بسیج دانشجویی در این مدت، محمد سلطانی را بعنوان سرپرست جدید بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی معرفی کرد.

مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه محقق معرفی شد

نگاه بسیج ارزش محور است

عباس فنی اصل معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق نیز در این مراسم با بیان اینکه اساس بسیج اخلاق و مردم داری است،گفت: سه قشر فعال بسیج در دانشگاه یعنی بسیج دانشجویی، بسیج کارکنان و بسیج اساتید با همکاری و تعامل هم می‌توانند برنامه های خوب و تأثیرگذاری را در دانشگاه ها اجرا کنند.

وی با بیان اینکه نگاه بسیج ارزش محور است،گفت: همین ویژگی موجب شده تا بسیج در ادوار مختلف فارغ از جناح بندی ها و احزاب، تنها با رویکرد ارزشی مدافع راستین انقلاب و ولایت باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اساس دغدغه بسیج را فعالیت های ارزشی عنوان کرد و گفت: بسیج با رویکرد اصیل خود می تواند اختلاف های سلیقه ای در محیط های مختلف را به حداقل برساند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه امروز در دانشگاه ها زمینه فعالیت های فرهنگی،هنری، اجتماعی و سیاسی فراهم است و هیچگونه مانعی در این راستا وجود ندارد، گفت: این خود ما هستیم که باید فعالیت هایمان را متمرکز کرده و با دیدگاهی متعالی در جهت تعالی جامعه قدم برداریم چونکه جامعه با نگاهی فراتر جناحی از بسیج انتظار بصیرت افزایی دارد و می خواهد انسان ها را به کمال برساند.

مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه محقق معرفی شد

تحمل پذیری و شخصیت سازی از جمله محاسن پذیرش مسئولیت است

احمد نوری صفا مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه محقق نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد خود به تمجید از اعضای فعال و عادی که وی را در طول تصدی مسئولیت یاری کردند پرداخت و گفت: انسان در طول تصدی یک مسئولیت باید اولین تلنگر ها را به خودش وارد کند تا بتواند با عمل در کلام برای سایرین نیز الگو شود.

وی در پایان سخنان خود به تاثیرگذاری برنامه ها و فعالیت های بسیج اشاره کرد و گفـت: زمانی عملکرد ما موفقیت امیز محسوب می شود که بازخورد و نتیجه فعالیت های انجام گرفته توسط ما در سطح جامعه نیز قابل لمس شود.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه محقق تحمل پذیری و شخصیت سازی را در کنار کادرسازی و تقویت بنیه اجتماعی از جمله اثرات قبول مسئولیت عنوان کرد و گفت: تربیت دانشجو اولویت اول دانشگاه است که در کنار آن نشکل های دانشجویی با سپردن مسئولیت نقش به سزایی در تعالی دانشجو ایفا می کنند.

محمد سلطانی سرپرست جدید بسیج دانشجویی دانشگاه محقق نیز ضمن قدردانی از مسئولین بسیج دانشجویی در حسن اعتماد به وی ، حفظ ارزش های بسیج، جلوگیری از پایمال شدن خون شهدا را از اولویت های کاری خود برشمرد و گفت: اجرای برنامه های مذهبی و فرهنگی از دیگر برنامه های وی تا پایان سالجاری است.

در پایان این مراسم لوح تقدیر سازمان بسیج مستضعفین در تجلیل از مسئول قرارگاه راهیان نور دانشجویی به گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق و قرارگاه راهیان نور دانشجویی استان تقدیم شد.

مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه محقق معرفی شد

مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه محقق معرفی شد

گزارش از مهدی جدی

ارسال نظرات