سید ساجد یعقوبی
مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل،
مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل گفت: بسیج به نهاد خاصی وابسته نیست بلکه میراث گرانب‌های امام خمینی (ره) و نماد وحدت و یکدلی در کشور است که سعی می‌کند با مشارکت تمام اقشار مردم به ارمان‌های انقلاب اسلامی جامعه عمل بپوشاند.
کد خبر: ۸۹۸۰۳۷۳
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

بسیج نماد وحدت و یکدلی در کشور است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ پاسدار معین الدین اسدی در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس بخصوص شهدای دانشجو و مدافع حرم بسیج را شجره طیبه ای دانست که دفتر آن را مجاهدان در راه خدا امضا ء کردند.

وی با بیان اینکه بسیج یک تفکر، فرهنگ و ایده ای نو است، به بیانات رهبر معظم انقلاب در این خصوص اشاره کرد و گفت: هرکس که دل در گرو نظام دارد، بسیجی است.

اسدی معاون اجرایی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، در ادامه سخنان خود به تبیین روش و سیاق بسیج دانشجویی پرداخت و گفت: در واقع بسیج به نهاد خاصی وابسته نیست بلکه میراث گرانبهای امام خمینی(ره) و نماد وحدت و یکدلی در کشور است که سعی می کند با مشارکت تمام اقشار مردم به ارمان های انقلاب اسلامی جامعه عمل بپوشاند.

وی با بیان اینکه بسیج مظهر و نماد وحدت ملی است، گفت: پرچم، علم و شاخص بسیج نیز بیانات مقام معظم رهبری است.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل تنها تفکر بسیجی را راه حل مشکلات کشور عنوان کرد و گفت:بسیج پاسدار اصول تغییر ناپذیر نه شرقی و نه غربی در کشور است.

وی با بیان اینکه امروز بسیج فراتر از مرزهای کشور است،گفت:کشور در 8 سال دفاع مقدس با مدیریت جهادی و روحیه انقلابی توانست انقلاب اسلامی را به قله های رفیع خود برساند.

اسدی در ادامه سخنان خود به سالروز تاسیس بسیج دانشجو و طلبه نیز اشاره کرد و گفت:بسیج دانشجویی دارای دو بعد نهادی و تشکلی است بطوریکه در بعد نهادی، آن وابسه به سپاه و بسیج است که خود دارای مأموریت و چهارچوب های خاصی است و در عین حال نیز دارای بعد جنبشی و تشکلی نیز است که در این زمینه همانند سایر تشکل های دانشجویی در چارچوب قوانین دانشگاه فعالیت می کند.

وی به خروجی برنامه های بسیج نیز اشاره کرد و گفت: مجموعه اقدامات و فعالیت های بسیج دانشجویی درک،تبیین، گفتمان سازی و برطرف کردن دغدغه های مقام معظم رهبری در محیط های علمی و نهایتا جامعه است.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل در پایان سخنان خود به سه راهبرد اساسی رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان در رمضان سالجاری اشاره کرد و گفت: اجرای منویان رهبر معظم انقلاب در همه عرصه ها، تربیت نیروهای همطراز انقلاب اسلامی و نقش آفرینی در رویدادها و چالش های پیش روی انقلاب در کنار ترویج گفتمان انقلاب در دانشگاهها، فراموش نکردن کلید واژه هایی چون استقلال، آزادی، عدالت و نفی نظام سلطه تعبد و تدین در عمل و گفتار، شجاعت و اقدام بدون ملاحظه، دنبال کردن مسئله زن و خانواده در محیط دانشگاه و تزریق روحیه امید و خودباری در دانشگاه ها از جمله مأموریت ها و وظایف تشکل های دانشجویی است.

وی با بیان اینکه اولویت فعالیت های بسیج دانشجویی مبتنی بر رویکرد اقتصاد مقاومتی است، گفت: جهاد علمی، ارتباط صنعت و دانشگاه و تولید ثروت از علم از دیگر مأموریت‌های بسیج دانشجویی است که این مجموعه سعی می کند با اجرای برنامه‌هایی چون راهیان نور، طرح ولایت، کرسی های آزاد اندیشی، تریبون آزاد ، شورای تبیین مواضع و حلقه های صالحین به اهداف خود برسد.

اسدی ضمن قدردانی از زحمات احمد نوری صفا در زمان تصدی مسئولیت و علی عینی بعنوان پیگیر امور بسیج دانشجویی در این مدت، محمد سلطانی را بعنوان سرپرست جدید بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی معرفی کرد.

ارسال نظرات