سید ساجد یعقوبی
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اردبیل:
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: حامیان طرح «اکرام ایتام» به دو هزار یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ۱۰ ماهه نخست سال‌جاری کمک کرده‌اند.
کد خبر: ۸۹۸۰۳۷۷
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، صفر توحیدی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه دو هزار یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل از کمک‌های معنوی، عاطفی، نقدی و غیرنقدی حامیان طرح «اکرام ایتام» بهره‌مند هستند، گفت: هفت ‌هزار و ۲۵۲ حامی همواره در مناسبت‌های مختلف به یاری فرزندان معنوی خود می‌شتابند تا آینده‌ای روشن را برای آنها رقم بزنند.

وی با اعلام اینکه حامیان سه ‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ۱۰ ماهه نخست سال‌جاری به ایتام تحت حمایت این استان کمک کرده‌اند، بیان کرد: بخش مهمی از نیازهای اساسی ایتام با کمک‌های حامیان رفع می‌شود که این امر موجب شکوفایی استعدادهای نهفته آنها برای دستیابی به مقاطع بالاتر تحصیلی و اشتغال خواهد شد.

توحیدی با بیان اینکه طرح «محسنین» نیز با هدف دستگیری از فرزندان خانوار تحت حمایت که دارای سرپرست از کار افتاده و بیمار هستند اجرا می‌شود، افزود: پنج هزار حامی، حمایت از دو هزار و ۶۵۸ فرزند مشمول طرح «محسنین» را برعهده گرفته‌اند تا آنها نیز در کنار سایر همنوعان خود بتوانند به مقاطع بالاتر علمی راه یابند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه حامیان طرح «محسنین» یک میلیارد و ۶۵۲ میلیون تومان به فرزندان معنوی خود کمک کرده‌اند، گفت: فرزندان غیریتیم که سرپرست خانوار آنها به دلیل بیماری، از کار افتادگی و کهولت‌سن قادر به تأمین مخارج زندگی نیست، نیازمند کمک‌های بیشتری هستند تا بتوانند شاهد آتیه‌ای درخشان باشند.

وی با بیان اینکه میانگین دریافتی ماهانه ایتام تحت حمایت در هر ماه به‌صورت نقدی و غیرنقدی بیش از ۱۵۰ هزار تومان است، افزود: فرزندان مشمول طرح «محسنین» نیز در هر ماه به‌طور میانگین حدود ۶۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

توحیدی با اشاره به اینکه حامیان طرح «اکرام ایتام» به‌طور میانگین در هر ماه ۴۰ هزار تومان به‌صورت نقدی و غیرنقدی به فرزندان معنوی خود کمک می‌کنند، بیان کرد: حامیان طرح «محسنین» هم به‌طور میانگین در هر ماه ۳۲ هزار تومان در اختیار فرزندان خانوار تحت حمایت قرار می‌دهند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه درصدد هستیم با بهره‌گیری از ظرفیت حامیان بتوانیم پاسخگوی نیازهای ضروری فرزندان خانوار تحت حمایت باشیم، گفت: ایتام و فرزندان مشمول طرح «محسنین» دارای استعداد و توانایی‌های بسیاری هستند که با رفع مشکلات و گرفتاری‌ها می‌توانند به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند.

وی با اعلام اینکه حامیان در کنار پرداخت سرانه ماهیانه به حساب فرزندان معنوی خود، خانوار آنها را نیز در تأمین جهیزیه، لوازم ضروری زندگی، تحصیل و درمان یاری می‌کنند، بیان کرد: تلاش داریم با یاری حامیان خیران بتوانیم مسیر توانمندسازی و خوداتکایی خانوار تحت حمایت را هموارتر کنیم.

ارسال نظرات