رئیس پلیس فتای اردبیل گفت: افرادی که از صفحات مجازی استفاده می‌کنند، می‌بایست با قابلیت‌ها و آسیب‌های آن آشنا شوند و ارتقای سواد رسانه‌ای در جلوگیری از بروز جرایم سایبری تأثیرگذار خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۸۰۳۸۲
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶

ارتقای سواد رسانه‌ای در جلوگیری از بروز جرایم سایبری تأثیرگذار خواهد بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی قهرمان‌طالع در حاشیه برگزاری همایش آگاه‌سازی کودکان از نحوه صحیح استفاده از اینترنت اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مناسب برای آشناسازی نوجوانان و جوانان از آسیب‌های استفاده ناصحیح از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ضروری است.

وی به اهداف مهم برگزاری این قبیل از برنامه‌های آموزشی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: لازم است با درک نیازسنجی صحیح نسبت به آموزش نوجوانان و جوانان از آسیب‌های شایع در فضای مجازی برنامه‌ریزی‌های مناسب انجام شده و شاهد افزایش برنامه‌های آموزشی در این حوزه‌ها باشیم.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اردبیل بر ضرورت پیشگیری از جرم‌های اینترنتی و اطلاع‌رسانی مناسب جوانان تأکید کرد و توضیح داد: با ارائه آموزش‌های مورد نیاز دانش‌آموزان نسبت به افزایش سطح آگاهی آنان از نحوه بهره‌مندی از فضای مجازی اقدام شود.

قهرمان‌طالع یادآور شد: در سالیان اخیر با افزایش کاربرانی که در فضای مجازی در گروه سنی کودکان و نوجوانان قرار دارند، مواجه هستیم و خانواده‌ها و مسئولان فرهنگی و آموزشی نسبت به آگاه‌سازی‌های لازم ورود مناسبی داشته باشند.

وی ادامه داد: افرادی که از صفحات مجازی استفاده می‌کنند، می‌بایست با قابلیت‌ها و آسیب‌های آن آشنا شوند و ارتقای سواد رسانه‌ای در جلوگیری از بروز جرایم سایبری تأثیرگذار خواهد بود.

ارسال نظرات