خبرهای داغ:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هدف ایالات متحده کشاندن ایران به پای میز مذاکره برای توقف سازی توامندی های دفاعی و موشکی ایران است ولی ایران این پیش شرط ها را به رسمیت نمی شناسد.
کد خبر: ۸۹۸۰۳۹۴
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سیدقاسم جاسمی در خصوص تمدید تعلیق تحریم های ایران توسط آمریکا و ارائه پیش شرط برای تمدید مجدد آن توسط ترامپ گفت: هدف ایالات متحده کشاندن ایران به پای میز مذاکره برای توقف سازی توامندی های دفاعی و موشکی ایران است ولی ایران این پیش شرط ها را به رسمیت نمی شناسد و باید به سازمان ملل متحد بخاطر عدم پایبندی ایالات متحده به برجام شکایت کند.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رویکرد دوگانه آمریکا در اجرای برجام گفت: طبق توافق هسته ای باید تمامی تحریم های ظالمانه ای که بر ملت ایران تحمیل شده بود، لغو م میشد ولی ایالات متحده فقط آنها را تعلیق کرده و خبری از لغو تحریم ها نیست.

 

وی ادامه داد: نزدیک دو سال از اجرای توافق هسته ای می گذرد ولی هیچ تغییری در مواضع ایالات متحده در برخورد با ملت ایران مشاهده نمی شود. ایران از بدو اجرای برجام تمامی تعهدات خود را انجام داده ولی از طرف آمریکایی هیچ گونه اقدامی صورت نمی گیرد بلکه دیگر کشورهایی را که خواهان ایجاد روابط سازنده با ایران هستند را تهدید به تحریم می کند و اجازه خرید و فروش به آنها نمی دهد.

 

این نماینده مجلس در دوره دهم تأکید کرد: ارائه پی شرط های مضحک توسط رئیس جمهور ایالات متحده نیز سناریوی از پیش تعیین شده ای است که مقامات آمریکایی با کمک کنگره آن را تنظیم کرده تا امتیازات متعددی از ایران بگیرند و باعث انزوای ایران در منطقه و جهان شوند.

 

جاسمی اضافه کرد: کشور های اروپایی نیز تصمیمات آمریکا را متضاد با منافع خود می دانند ولی آنها نیز بدنبال گرفتن ماهی خود از آب گل آلود هستند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)بعنوان مهم ترین راهبرد نظام برای مقابله با تحریم ها می باشد با در دستور کار قرار گیرد و باید با ایجاد رونق در تولید داخل و کاهش واردات کالای خارجی، کشور را از هر گونه تهدید که منجر به صدمه دیدن اقتصاد کشور می شود، تضمین نمود.

ارسال نظرات