مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: متاسفانه در حال حاضر چهار شهر سقز، دیواندره، دهگلان و سروآباد در استان کردستان فاقد سینما و یا سالن اکران فیلم هستند که بنا داریم تا شش ماه آینده تمامی شهر‌های استان را به سالن سینما و اکران فیلم مجهز کنیم.
کد خبر: ۸۹۸۰۴۱۱
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جلال قلعه شاخانی  در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان کردستان، به نقش و اهمیت حوزه فیلم و سینما اشاره و اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان توجه بیشتر و جدی‌تر به حوزه سینماست.

وی بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر چهار شهر سقز، دیواندره، دهگلان و سروآباد در استان کردستان فاقد سینما و یا سالن اکران فیلم هستند که بنا داریم تا شش ماه آینده تمامی شهر‌های استان را به سالن سینما و اکران فیلم مجهز کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان حمایت از بخش تولید فیلم را نیز یکی دیگر از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و عنوان کرد: طی تفاهم نامه منعقد شده با انجمن سینما جوان، از تولید چهار فیلم کوتاه و یک فیلم مستند با اختصاص اعتبارات لازم حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان ینکه استعداد‌های بسیاری در حوزه فیلم و سینما در استان کردستان وجود دارد، اعلام کرد: طی تفاهم نامه منعقد شده با سازمان سینمایی، قرار است سال آینده جشنواره بین المللی فیلم کُردی را هم در استان کردستان برگزار کنیم.

قلعه شاخانی با اشاره به اینکه استان کردستان یکی از قطب‌های جریان ساز فرهنگی و هنری در کشور است، گفت: درصددیم که نقش فرهنگی استان کردستان را در کشور پررنگ‌تر کنیم و به این حوزه توجه بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در ادامه، حمایت از بخش نمایش خانگی را نیز یکی دیگر از رویکرد‌های این اداره کل عنوان کرد و افزود: در زمینه آموزش و بسترسازی برای بخش نمایش خانگی درصدد انجام فعالیت‌هایی هستیم و از این بخش بیشتر حمایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر انجمن سینما جوان در شهر سنندج مشغول به فعالیت است، اما در آینده نزدیک هم نمایندگی انجمن سینما جوان در یکی دیگر از شهر‌های استان کردستان راه اندازی خواهد شد.

قلعه شاخانی در پایان به اکران همزمان فیلم‌های جشنواره فجر در سنندج خبر داد و خاطرنشان کرد: این فیلم‌ها از ۱۳ الی ۲۲ بهمن در سینما شیدای سنندج اکران می‌شوند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات