سید ساجد یعقوبی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در حال حاضر راه تعداد زیادی از روستاهای استان به علت بارش شدید برف مسدود است که عملیات بازگشایی این محورها از بعد از ظهر امروز آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۰۴۳۱
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

قسمت عمده‌ای از روستاهای استان اردبیل مسدود است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال بارش برف که از روز پنجشنبه در سطح استان آغاز شده نیروهای راهداری با تمامی امکانات و ماشین‌آلات در محورهای مواصلاتی و راهدارخانه برای بازگشایی راه‌ها و جاده‌های استان پای کار آمدند و این فعالیت‌ها به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی راه‌های اصلی استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد، افزود: هیچ یک از محورهای استان حتی برای زمان کوتاه نیز مسدود نشده و با انجام عملیات‌های راهداری و برفروبی و بازگشایی مستمر محورها، در حال حاضر تردد در محورهای مواصلاتی استان برقرار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: با این وجود در برخی محورها تردد بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نبوده که ضروری است حتما رانندگان پیش از سفر از وضعیت راه‌ها اطلاعات لازم را کسب کرده و حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

رحمتی با اشاره به برخی مشکلات پیش‌آمده در محور اردبیل به آستارا و اردبیل به سرچم در روز گذشته بیان کرد: این مشکلات در حوزه استحفاظی استان اردبیل نبوده و مربوط به استان‌های همجوار است که انتظار می‌رود با تلاش‌های مضاعف زمینه‌ساز تسهیل در تردد و رفع مشکلات شوند.

وی در مورد راه‌های روستایی گفت: با توجه به بارش سنگین برف هم اکنون راه قسمت عمده‌ای از روستاهای استان اردبیل مسدود بوده که با توقف بارش‌ها از بعد از ظهر امروز کار بازگشایی راه‌های این روستاها آغاز می‌شود و پیش‌بینی ما این است که در مدت دو روز بتوانیم راه تمامی روستاها را برفروبی و بازگشایی کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد راه‌های روستایی مسدود در استان اردبیل وجود ندارد، اظهار کرد: در روز گذشته نیز راه تعدادی از روستاها مسدود شده بود که با عملیات راهداری اقدام به بازگشایی آنها کردیم اما با توجه به شدت گرفتن بارش‌ها دوباره راه روستاها مسدود شده و تلاش و جدیت بر این است تا با فعالیت مضاعف شبانه‌روزی هر چه زودتر بتوانیم این راه‌ها را بازگشایی کرده و تردد روستاییان را از این مسیرها فراهم کنیم.

ارسال نظرات