مسئول بسیج عشایری خراسان شمالی گفت: با وجود گذشت سه سال از تصویب مصوبه ای مبنی بر ساخت ایستگاه برداشت آب برای عشایر خراسان شمالی در منطقه قشلاقی، تاکنون این امر عملیاتی نشده است.
کد خبر: ۸۹۸۰۴۶۲
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

"محمد قنبرزاده" مسئول بسیج عشایری خراسان شمالی در گفتگو با سرویس بسیج عشایری خبرگزاری بسیج،، گفت: سه سال است که مصوبه ای مبنی بر ساخت ایستگاه برداشت آب برای عشایر خراسان شمالی در منطقه قشلاقی در استان گلستان با حضور نمایندگان مجلس و فرمانداربه تصویب می رسد اما تاکنون این امر عملیاتی نشده است.

 

وی ادامه داد: این مصوبه دوباره در سال جاری نیز به تصویب رسید و هنوز در اندازه مصوبه باقی مانده است.

 

قنبرزاده با اشاره به اینکه در شهرستان مراوه تپه یک ایستگاه برداشت آب وجود دارد، اظهار کرد: طبق مصوبه باید دو ایستگاه برداشت آب دیگر حوالی روستاهای کرند و آق توقه از توابع شهرستان مراوه تپه ساخته شود.

 

وی با تاکید بر اینکه نیاز جامعه عشایری در استان گلستان به ایستگاه برداشت آب بیش از سه ایستگاه است، تصریح کرد: هنوز هیچ اسمی برای ساخت این ایستگاه ها در شهرستان های کلاله و گنبد کاوس در میان نیست.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه وضعیت جامعه عشایری مستقر در مناطق قشلاقی میاندشت و بام و صفی آباد نسبت به مناطق قشلاقی استان گلستان بهتر است، توضیح داد: در اکثر این مناطق برای دسترسی عشایر به اب شرب، لوله کشی انجام شده است.

 

وی تصریح کرد: در سال جاری در منطقه سرچشمه اسفراین توسط سازمان بسیج عشایری یک ایستگاه برداشت آب به بهره برداری رسید و قرار بر این است در منطقه تکه قوز ساری گل نیز طی دهه فجر یک ایستگاه دیگر به بهره برداری برسد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات