فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید محلاتی سپاه فریمان طی مراسمی با حضور فرمانده سپاه ناحیه، مسئول نمایندگی، ولی فقیه ناحیه و جمعی از مسئولین ادارات و اعضای شورای شهر و بسیجیان شهرستان در محل در حوزه مقاومت بسیج شهید محلاتی (ره) معارفه شد.
کد خبر: ۸۹۸۰۴۷۵
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی؛ سرهنگ پاسدار حسین شمس ضمن تقدیر و تشکر از حضور مسئولین شهرستان و بسیجیان در این جلسه ده نکته به عنوان انتظار از بسیجیان را عنوان کرد: اولین مورد جذب، آموزش و سازماندهی، یکی از موضوعات مهم، ایجاد جذب نیرو‌های جوان است آن هم در حوزه شهید محلاتی (ره) که حوزه شهر است و پنجاه در صد جمعیت شهرستان را در داخل خودش جای داده است.

حسین شمس تعامل و همکاری بین ادارات را دومین موضوع بیان کرد واظهار داشت:باید بین تمامی نهاد‌ها با یکدیگر تعامل و همکاری و هم افزایی باشد، بسیج باید در همه جا محور باشد و به فرمود: ه مقام معظم رهبری بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلت‌های اصلی انقلاب زنده بماند.

شمس گفت: سومین موضوع توجه به مسئله مسجد محوری است و تاکید بر برنامه‌های تربیتی معرفتی و بصیرتی از جمله صالحین است، اساس بسیج برگرفته از مسجد است، مسجد سنگر ما است لذا مساجدمان را باید با حضور بسیجیان در برنامه‌های مختلف تقویت کنیم.

فرمانده سپاه فریمان چهارمین موضوع را شناسایی و سازماندهی مدیران جهادی و انقلابی و جوان بیان کرد و گفت:همه بسیجیان دارای این نیرو هستند، اما کسانی که دارای نمره بالاتری هستند را در بحث فرمانده پایگاه، شورای پایگاه، فرمانده گردان، ارکان گردان و شورای حوزه سازماندهی شوند و نیرو‌های جوان در کنار نیرو‌های پیشکسوت از تجربیات این عزیزان استفاده نمایند.

وی افزود: پنجمین موضوع تاکید بر اردو‌های جهادی و محرومیت زدایی و تلاش برای رفع آسیب‌های اجتماعی است و یکی از ماموریت‌های مهم بسیج این است که ما کمک کنیم به مردم و در این راستا باید آسیب شناسی شود و نباید نسبت به موضوعات جامعه بی تفاوت باشیم.

حسین شمس ششمین موضوع را اجرای برنامه‌های فرهنگی و استفاده از فرصت‌ها و شناسایی آسیب‌ها و رفع آن در راستای مقابله با جنگ نرم بادشمن دانست و گفت:در جنگ نرم باید حالت تهاجمی در مقابل دشمن داشته باشیم، در جنگ سخت ما سرافراز بیرون آمدیم و دشمن هم توان مقابله با ما را ندارد، پیشنهاد من به شما در حوزه ایجاد یک هیئت اندیشه ورز از عزیزان پیشکسوت و جوانان و عزیزان خوش فکر استفاده شود تا عزیزان مسائل شان را مطرح کنند.

وی اشرافیت کامل اطلاعاتی در حوزه استحفاظی برای یک فرمانده را به عنوان هفتمین موضوع خواندو گفت: یک فرمانده باید اشرافیت کامل اطلاعاتی در حوزه استحفاظی خودش داشته باشد و کمک به امنیت شهروندان عزیز را در انجام گشت‌های بسیجی محله محور و تور‌های ایست و بازرسی داشته باشد که در سطح کشور هم این کار در حال اجرا می‌باشد.

فرمانده سپاه فریمان توجه به فضای مجازی را هشتمین موضوع عنوان کرد و گفت: در بحث فضای مجازی انتظار ما از فرمانده جدید و تک تک شما عزیزان این است که توجه ویژه به فضای مجازی بشود و آن هیئت اندیشه ورزی که قرار است تشکیل شود، در این موضوع اولویت داده شود تا گام‌های مفیدی در این راستا برداشته شود.

وی نهمین موضوع را توجه به آموزش‌های آمادگی جسمانی، رزمی و ورزش‌های بومی، محلی دانست و گفت: باید توجه به بعد مسائل جسمانی در کنار مسائل مذهبی داشت و آموزش‌های ورزشی را هم در گردان و در پایگاه‌ها داشته باشیم.

سرهنگ حسین شمس آخرین موضوع را تاکید بر هفت جایگاه مهم در حوزه بسیج دانست و گفت:در پایگاه‌ها و در حوزه در کنار فرماندهی جانشین خوب، مسئول نیروی انسانی، مسئول تعلیم و تربیت، مسئول فرهنگی، مسئول اطلاعات، مسئول عملیات، مسئول سازندگی، که اگر بتوانیم این مسئولیت‌ها را به نیرو‌های خوب و فعال، با انگیزه بدهیم، خیلی از مشکلات ما حل شده است و تاکید بر این است که در این جایگاه‌ها توجه ویژه شود.

در پایان این مراسم حکم سرپرستی برادر بسیجی سید هادی شمس نجفی توسط سرهنگ دوم پاسدار محمد رحیمی قرائت و توسط فرمانده سپاه فریمان اعطا شد و همچنین از زحمات برادر پاسدار علی رحمانی زاده توسط مسئولین تقدیر و تشکر به عمل آمد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها