از صبح امروز ۱۷۵ نفر از نمایندگان ۱۸۰ شرکت تولیدکننده بذرگندم در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات‌شان طی یک سال اخیر برای چهارمین بار مقابل وزارت جهاد کشاورزی تجمع کردند.
کد خبر: ۸۹۸۰۵۲۰
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، لقمانعلی پاشایی نماینده تولیدکنندگان معترض اظهار داشت: صددرصد بذر گندم کشور توسط 180 شرکت تولیدکننده داخلی تأمین می‌شود که قیمت تمام شده آن هر کیلو 2 هزار تومان است و طبق توافقی که وزارت جهاد کشاورزی با تولیدکنندگان داشته قرار بر این بوده که هر کیلوگرم بذر گندم به کشاورز 1600 تومان فروخته شود و مابهالتفاوت قیت تا  2 هزار تومان یعنی هر کیلو 400 تومان به تولیدکننده بذر توسط وزارت جهاد کشاورزی پرداخت شود.

وی افزود: امسال حدود420 هزار تن بذر گندم تحویل داده‌ای که با احتساب طلب سال گذشته رقمی حدود 270 میلیارد تومان مابهالتفاوت قیمت بوده است که تنها 30 میلیارد تومان آن پردخت شده و 240 میلیارد تومان باقی مانده است.

نماینده تولیدکنندگان بذر به این نکته اشاره کرد که فشارها تا حدی است که برخی از شرکت‌های تولیدکننده بذر ورشکست شده‌اند و برخی هم در زندان هستند و این در حالی است که با توجه به شرایط آب و هوایی بذر مورد نیاز گندم به عنوان یکی از کالاهای استراتژیک باید حتماً در داخل کشور تولید شود.

پاشایی از معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی خواست تا هرچه زودتر بابت طلب تولیدکنندگان بذر فکری بکنند و گفت:‌ هر بار که تجمع می‌کنیم می‌گویند پولی نداریم که بپردازیم. اما این جواب ما نیست و اگر این روند پیش برود به مرور تولید بذر در داخل کشور که جزو ارکان اقتصاد مقاومتی است متوقف می‌شود.

ارسال نظرات