مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: ظاهرگرایی و دینداری آمرانه کار اشتباهی است و نباید از افراد غیرحرفه‌ای و غیرمتخصص برای تبلیغ دین استفاده شود.
کد خبر: ۸۹۸۰۵۲۵
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام مختارکرمی امروز در نشست شورای مدیران تبلیغات اسلامی شهرستان‌های کردستان که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام شده اعتبار اجتماعی دین در جامعه افول کرده و جامعه دینی ما تحت تاثیر دنیای مدرن و دیدگاه‌های جدیدی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه جامعه امروزی به سمت تنوع در حال حرکت است، افزود: در شادی‌ها، سوگواری‌ها، پوشش و تغذیه، مردم تغییر رفتار داده‌اند و پوست‌اندازی کرده‌اند در حالی که جامعه تبلیغی ما متناسب با رفتار مردم پوست‌اندازی نکرده و در یک مسیر سنتی با ادبیات و رویکرد سنتی چند دهه گذشته پیش می‌رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با تاکید بر اینکه باید بر این مهم اصرار داشت که رویکرد سنتی و یا آمرانه و دستوری نمی‌تواند در این راستا موثر واقع شود، عنوان کرد: ظاهرگرایی و دینداری آمرانه اشتباهی است که عده‌ای برای تغییر رفتار مردم بر روی آن متمرکز شدند در حالی که این مسائل به شدن پرهیز می‌شود و نباید از افراد غیرحرفه‌ای و غیرمتخصص برای تبلیغ دین استفاده شود.

وی توجه به عمق و اثرگذاری برنامه‌های ملی و مذهبی و عدم اکتفا کردن به بزرگداشت‌ها و تقویمی رفتار کردن را مورد توجه قرار داد و گفت: برخورد با مردم، ارزیابی کارکنان و عمقی‌نگری به فعالیت‌ها و برنامه‌ها و اثرگذار بودن آن‌ها در جامعه از موارد مهمی است که باید مورد توجه روحانیون و مدیران ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های قرار گیرد.

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به جایگاه ارزشمند روحانیون در جامعه اظهار کرد: روحانی که لباس دینی بر تن کرده است باید در جایگاه ملی ظاهر شود چرا که خاستگاه اصلی روحانیت فرهنگ و دین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان افزود: روحانیون نباید در حد یک علم‌گردان و بیرق‌دار جریانی سیاسی و یا یک شخصیتی که چندین بار تغییر رویه داده ظاهر شوند چراکه به اعتقادات مردم آسیب خواهند زد.

وی با اشاره به اینکه اگر کارکرد روحانیت به توجیه‌گری جریانات دستگاه‌ها و افراد سیاسی تبدیل شود برای روحانیون فاجعه بار خواهد بود، خاطرنشان کرد: روحانیت از پژوهش، بی‌رغبتی دنیا، پاکدستی، پاک زبانی و زهد عبور کرده است و در خانه سیاست جا خوش کرده و در خدمت گروه‌ها و طیف‌های سیاسی قرار گرفته است و البته این مهم به معنای دوری از سیاست و سکولار فکر کردن نیست.

در این نشست روسای ادارات تابعه شهرستان‌های استان کردستان برنامه‌ها، مشکلات و پیشنهادات خود را در خصوص فعالیت ادارات تابعه اعلام کردند.

در پایان از مسئول پایگاه بسیج امام صادق (ع) اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان و رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات