خبرهای داغ:
در۱۰ ماهه گذشته سال جای محقق شد:

افزایش ۳۴ درصدی میزان صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: در ۱۰ ماهه امسال حجم صادرات از گمرک استان۴۵۹ میلیون دلار بود و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۹۸۰۵۵۱
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، منوچهر حبیبی به مناسبت دهه مبارک فجر در نشست با خبرنگاران استان اظهار داشت:متوسط نرخ بیکاری در کشور ۱۱.۷ درصد است که استان قزوین ۶ دهم درصد از متوسط کشوری پایین تر است.
وی افزود:براساس سند اشتغال ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در استان پیش بینی شده بود که تا پایان دی ماه سال جاری ۸۱ درصد آن محقق شده است.
معاون امور اقتصادی استانداری قزوین اضافه کرد:از مجموع اشتغالی که در سال جاری تاکنون در استان ایجاد شده است۹ هزار نفر ثبت نام اولی سامانه تأمین اجتماعی هستند.
حبیبی ادامه داد: ۲۳ دستگاه اجرایی استان متولی ایجاد۲۰ هزار فرصت شغلی پیش بینی شده در استان است.
وی عنوان کرد:دولت برای تحرک بیشتر در حوزه اشتغال بسته اشتغال فراگیر و روستایی را ابلاغ کرده که در قالب این دو طرح ۱۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال اختصاص می یابد.
معاون امور اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد:تسهیلات ازدواج پرداخت شده تا پایان دی ماه سال جاری ۱۵ هزار و ۶۷۲ مورد به مبلغ ۱۵۶ میلیارد تومان بوده است.
حبیبی گفت:مجموع اعتبارات این حوزه ۱۹۶ میلیارد تومان بود که تا الان ۸۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.
وی با اشاره به وضعیت حوزه صادرات استان بیان کرد:یکی از شاخص های مهم رونق اقتصادی، صادرات است که در ۱۰ ماهه امسال حجم صادرات از گمرک استان۴۵۹ میلیون دلار بود و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش داشته است.
معاون امور اقتصادی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد دلار صادرات از استان برای سال جاری پیش بینی شده بود که انتظار می رود تا پایان سال جاری محقق شود.
حبیبی با بیان اینکه۴۵۷ میلیون دلار میزان جذب سرمایه گذار خارجی استان است، یادآور شد:قزوین با ۲۳ پروژه سرمایه گذاری خارجی از ۱۸ کشور جهان رتبه پنجم کشوری را در جذب سرمایه گذار خارجی دارد.
1009/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار