سنجش وضعیت ساختاری قامت دانش‌آموزان انجام شده و کودکان مشکوک به ناهنجاری توسط این کانون‌ها مورد درمان و اصلاح قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۸۹۸۰۶۱۸
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان زنجان گفت:زنگ خطر کم تحرکی کودکان به صدا درآمده است و با ادامه روند موجود سونامی بیماری‌ها در راه است.

ذبیح اله تاراسی افزود: در آموزش و پرورش یک پروژه در برنامه ششم در زمینه آمادگی جسمانی دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای بررسی وضعیت آمادگی جسمانی دانش‌آموزان استان زنجان پرسشنامه‌ای در اختیار دانش‌آموزان و اولیای آنان قرار گرفته است، اظهارداشت: این پرسش نامه در راستای دریافت اطلاعاتی در مورد ناهنجاری‌های قامتی دانش‌آموزان تهیه شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه 4 هزار دانش‌آموز در همه مقاطع تحصیلی پرسش نامه‌های مذکور را پر کرده‌اند، تصریح کرد: این اطلاعات برای تحلیل به وزارت آموزش و پرورش ارسال شده است.

تاراسی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های حاضر این است که تنوع الگوهای حرکتی در کودکان کاهش یافته است، عنوان کرد: این موضوع نشان می‌دهد، سونامی از بیماری‌ها در راه است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه دو نسل قبل‌تر کودکان تنوع الگوی حرکتی بسیار بالایی داشتند، اضافه کرد: روزگاری کودکان بازی‌های جمعی با دوستان خود داشتند در حالیکه این بازی‌ها در حال حاضر جای خود را به بازی‌های رایانه‌ای داده است.

تاراسی با اشاره به اینکه شرایط موجود برای اولیا یک زنگ خطر محسوب می‌شود، اظهار کرد: تلاش می‌شود، با برنامه‌ریزی‌های مختلف حرکت، پویایی و تحرک در بین دانش‌آموزان افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی کودکان با بازی و ورزش دانش‌آموزان در فضای مدرسه رفع شود، ادامه داد: دانش‌آموزان باید در کنار تحصیل تحرک لازم را داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خاطر نشان کرد: در راستای ایجاد شرایط لازم طرح‌های مختلف از جمله برگزاری مسابقات آموزشگاهی و طرح حیاط پویا در مدارس برگزار می‌شود.

تاراسی با اشاره به فعالیت کانون‌های اصلاح ساختارهای قامتی در مناطق آموزشی استان زنجان بیان کرد: سنجش وضعیت ساختاری قامت دانش‌آموزان انجام شده و کودکان مشکوک به ناهنجاری توسط این کانون‌ها مورد درمان و اصلاح قرار می‌گیرند.

ارسال نظرات