نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

ما باید خود را به سرعت پیشرفت دنیا برسانیم

ما باید خود را به سرعت پیشرفت دنیا برسانیم و در این زمینه برنامه ریزی جامع و هدفمند داشته باشیم.
کد خبر: ۸۹۸۰۶۴۲
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در نخستین همایش ملی گوسفند افشاری در محل دانشگاه زنجان با بیان اینکه در زمینه توسعه کشور باید همه بخش‌های جامعه وارد عمل شوند، گفت: باید از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها برای توسعه کشور استفاده شود و فرایندهای که در زمینه توسعه مانع ایجاد می‌کنند باید از بین بودند.

 آیت‌الله علی خاتمی با تاکید بر اینکه در ساختارها و تصمیم گیری‌ها باید به دانش روز توجه شود، افزود: حوزه کشاورزی و دامپروری طی سال‌های اخیر دستاوردهای خوبی را کسب کرده و روند موجود با بهره‌گیری از دانش روز توسعه یابد.

وی بابیان اینکه در مقابل پیشرفت‌های روزافزون علم، نمی‌توانیم به دنیا بگوییم بایستد و چنین چیزی امکان‌پذیر نیست، اظهار داشت: ما باید خود را به سرعت پیشرفت دنیا برسانیم و در این زمینه برنامه ریزی جامع و هدفمند داشته باشیم.

امام جمعه زنجان  کفت: امروزه جنبش نرم افزاری و علوم دانش بنیان، راه میانبر را در اختیار ما می‌گذارد ولی باید اولویت‌بندی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام  جمعه زنجان با تاکید بر اینکه کشورهایی که از قدرت علمی بالایی برخوردارند از قدرت اقتصادی و سیاسی بالایی نیز برخوردار هستند، افزود: اگر این قدرت در دست صالحان باشد، سلطه و استثمار و بهره کشی نیست و نمود عبادت پیدا می‌کند؛ در واقع پیشرفت‌های دنیا در سایه علم است و نباید از این قافله عقب بمانیم.

آیت‌الله علی خاتمی  با بیان اینکه امروزه بسیاری از رشته‌های علمی و پروژه‌های تحقیقاتی‌مان غیر کاربردی است و باید سراغ رشته‌های کاربردی برویم، گفت: خوشبختانه دانشگاه زنجان ظرفیت بالایی در این خصوص دارد و این انتظار می‌رود که قدم‌های بلندتری در سایر بخش‌ها بردارد.

وی  با اشاره به اجرای پروژه اصلاح نژاد افشار توسط دانشگاه زنجان، ادامه داد: اصلاح نژاد گوسفند افشاری، مجاهده دانشمندان دانشگاه زنجان به شمار می‌رود و از هر جهتی باید ارج نهاده شود.

آیت‌الله علی خاتمی با بیان اینکه ۶۵۰ هزار رأس دام گوسفند افشاری شمارش‌شده در استان وجود دارد که ۲۶ هزار نفر را صاحب شغل کرده است، گفت: گوسفند افشاری طی سال‌های متمادی در تطابق آب و هوایی و قدرت کوه‌پیمایی بالا امتحانش را پس داده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام  جمعه زنجان با تاکید بر اینکه باید توجه ویژه به حوزه نوآوری‌ها در عرصه‌های مختلف شود، لزوم توجه و ارج نهادن به دستاوردها در حوزه‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد و گفت: آثار و برکات این تحقیقات برای اقتدار کشور مسئله کمی نیست و قرآن نیز دراز کردن دست نیاز به‌سوی کفار را ممنوع کرده است.

ارسال نظرات