خبرهای داغ:
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

افتخار ما تربیت 10میلیون حافظ قرآن در لبیک به رهبری است

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در آیین افتتاحیه دوره آموزش تخصصی روسا و کارشناسان امور قرآنی شمالغرب کشور، گفت: افتخار می کنیم به اینکه در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰میلیون حافظ قرآن کریم فعالیت می کنیم.
کد خبر: ۸۹۸۰۶۶۵
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی، افزود: یک سری از فعالیت های قرآنی در استانها انجام می گیرد که هم راستا با فعالیت های قرآنی در مرکز امور قرآنی سازمان می باشد، مانند برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم که استارت اولیه کار توسط روسای ادارات امور قرآنی زده می شود اما فعالیت هایی مانند برگزاری مسابقات کشوری و بین المللی قرآن کریم بر عهده مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور می باشد.

وی با اشاره به شناسه برنامه های مرکز امور قرآنی تصریح کرد: تولیدات مرکز امور قرآنی مانند چاپ قرآن جز ۳۱ شناسه برنامه این مرکز می باشد و از بین ۳۱ شناسه ۶ شناسه جز برنامه های ادارات امور قرآنی استان ها تعریف شده است و برگزاری مسابقات شهرستانی قرآن کریم،   برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم، طرح حفظ قرآن کریم و   ایجاد موقوفات قرآنی از مهمترین این   شناسه برنامه ها می باشند.

وی افزود: طبق مصوبه مجلس افرادی که حافظ کل قرآن کریم باشند بدون اینکه در دانشگاه درس بخوانند می توانند در کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث شرکت کنند .

رئیس مرکز امور قرآنی ادامه داد: وظیفه رئیس اداره امور قرآنی و کارشناسان استان این است که از طریق تبلیغ، ترویج و اطلاع رسانی باعث افزایش موقوفات قرآنی شوند.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: فعالیت های قرآنی که در سازمان اوقاف و امور خیریه  انجام می گیرد الزاما لازم نیست مشابه فعالیت های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد یا مشابه فعالیت های قرآنی سازمان تبلیغات صورت بگیرد.

وی اظهار داشت: افتخار می کنیم به اینکه در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ۱۰ میلیون حافظ قرآن تربیت شود، فعالیت  می کنیم

حجت الاسلام حسینی به کاهش فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و افزود: در همین چند سال گذشته که رکود قابل توجهی  در حوزه  فعالیت های فرهنگی بوجود آمده است به لطف خداوند  کاهشی در روند فعالیت های قرآنی وجود نداشته بلکه با رشد فعالیت های قرآنی مواجه بوده ایم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها