خبرگزاری روسی اعلام کرد

کاهش رشد اقتصادی آمریکا در پی افزایش 13.9 درصدی واردات

با افزایش 13.9 درصدی واردات آمریکا در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی رشد اقتصادی این کشور به صورت غیرمنتظره‌ کاهش یافت.
کد خبر: ۸۹۸۰۶۷۸
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،  پس از آنکه در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی واردات آمریکا به شکل غیرقابل منظره‌ای ۱۳.۹ درصد رشد کرد، رشد اقتصادی این کشور به طور ناگهانی کاهش یافت.

رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ میلادی کاهش قابل توجه و ناگهانی را تجربه کرد.

اصلی‌ترین دلیل کاهش رشد اقتصادی آمریکا، رشد شدید و غیرمنتظره  واردات این کشور بوده است، به‌گونه‌ای که در این بازه ۳ ماهه واردات آمریکا ۱۳.۹ درصد افزایش داشته است.

این افزایش واردات باعث شد تا ۱.۱ درصد از رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه پایانی کاسته شده و تأثیر مثبت افزایش صادرات این کشور خنثی شود.

وزارت بازرگانی آمریکا گزارش داد در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ رشد اقتصادی این کشور از ۳.۲ درصد در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ و ۳.۱ درصد در سه ماهه دوم به ۲.۶ درصد کاهش یافته است.

بر همین اساس آمریکا در سال ۲۰۱۷ و همزمان با نخستین سال ریاست جمهوری ترامپ ۲.۳ درصد رشد اقتصادی داشته است.

این کاهش رشد اقتصادی به قدری غیرمنتظره بود که پیشتر پیش‌بینی می‌شد بهبود اوضاع اقتصادی پس از طوفان‌های سهمگین در تگزاس و فلوریدا، بالا رفتن خرید کریسمس و همچنین افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی طی سال گذشته این انتظار را به وجود آورده بود که رشد اقتصادی آمریکا در این سال حتی از ۳.۲ درصد در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ بالاتر رود. 

پیشتر کارشناسان اعلام کرده بودند که انتظار می‌رود آمریکا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ رشد ۳ درصدی را تجربه کند. به طور کلی در سه ماهه چهارم ۲۰۱۶، اقتصاد آمریکا شاهد بیشترین افزایش سه ماهه واردات از سال ۲۰۱۰ تاکنون بوده است.

انتظار می‌رود کاهش قابل توجه رشد اقتصاد آمریکا بانک فدرال این کشور را مجبور کند اجرای طرح افزایش نرخ بهره بانکی را به تعویق بیندازد.

ارسال نظرات