خبرهای داغ:
آيت‌الله نوري همداني مطرح كرد

وحدت بين مسلمانان عامل نجات‌بخش قدس از چنگال صهيونيست‌ها

يكي از مراجع تقليد گفت:‌ قدس متعلق به مسلمانان است بنابراين نبايد اجازه داد صهيونيست‌ها اين پايگاه را تسخير كنند. وحدت بين مسلمانان مي‌تواند نسخه نجات‌بخش باشد تا قدس به فلسطين بازگردد.
کد خبر: ۸۹۸۰۷۰۱
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با علمای اهل سنت اظهار کرد: مسلمانان باید در برابر نعمت‌های خداوند شکرگزار باشند زیرا با قدردانی، نعمت‌های خداوند افزایش پیدا می‌کند و ناسپاسی، کاهش نعمت‌ها را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: مسئله شناخت نعمت‌های خداوند از اهمیت خاصی برخوردار است که انسان‌ها از شمارش آنها ناتوان هستند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مردم توانستند از توطئه‌های استکبار با کمک امام خمینی(ره) رها شوند گفت: مردم در دوران گذشته دچار خودباختگی فرهنگی و فکری بودند و پیروزی انقلاب مردم را به خودباوری رساند.

وی عنوان کرد: دشمنان اسلام را عامل عقب‌ماندگی مسلمانان می‌دانستند در حالی که اسلام برای همه نیازهای جامعه امروز برنامه و آموزه‌ دارد که می‌تواند انسان‌ها را به سوی سعادت هدایت کند و از سلطه استکبار و استبداد نجات دهد.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: غرب و استکبار مسلمانان را از نظر سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تضعیف می‌کردند تا نقشی در تعیین سرنوشت خود نداشته باشند.

وی با بیان اینکه انقلاب نعمتی برای رهایی از سلطه غرب بود گفت: انقلاب ملت را به خودباوری رساند تا از سیطره غرب نجات پیدا کنند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: استقلال، آزادی و وحدت از دیگر نعمت‌ها محسوب می‌شود که با پیروزی انقلاب به ارمغان آمد. در دوران کنونی مسلمانان باید به اهمیت وحدت توجه داشته باشند.

وی عنوان کرد: تفرقه بین مسلمانان سبب می‌شود دشمنان به توطئه‌ بپردازند. اسلام بر وحدت بین مسلمانان تأکید داشته تا دشمنان نتوانند نقشه‌های خود را عملی کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اهمیت وظیفه‌شناسی در دوران مختلف گفت: لازم است با ضد ارزش‌ها مقابله شود و نسبت به وقایع و اتفاقات اطلاع کسب کرد تا بتوان بر اساس شرایط به انجام وظیفه پرداخت.

وی خاطرنشان کرد:‌ انقلاب اسلامی با نیروی مردمی به پیروزی رسید و استکبار ستیزی در روح انقلاب وجود داشت. می‌توان بیان کرد اسلام، مردم و ولایت فقیه از ارکان و پایه‌های انقلاب هستند که نقش محوری در پیروزی انقلاب ایفا کردند.

این مرجع تقلید با تأکید بر اهمیت اتحاد بین مسلمانان در دوران کنونی گفت: قدس متعلق به مسلمانان است بنابراین نباید اجازه داد صهیونیست‌ها این پایگاه را تسخیر کنند. وحدت بین مسلمانان می‌تواند نسخه نجات‌بخش باشد تا قدس به فلسطین بازگردد.

ارسال نظرات