خبرهای داغ:
نیروهای سپاه و بسیج از ساعات اولیه بارش برف و باران برای امداد رسانی و اسکان مسافران و در راه ماندگان کولاک و برف در استان قزوین اعزام شدند.
کد خبر: ۸۹۸۰۷۱۹
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳

ابوالفضل طاهرخانی معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین در حاشیه امداد رسانی به در راه ماندگان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین ضمن بیان اینکه ما باید شکرگزار این نعمت الهی باشیم بیان کرد: ما شاهد بارش برف در بسیاری از مناطق استان و کاهش شدید دما بودیم که کمک و امداد به تمامی کسانی که در این استان در راه مانده بودند را وظیفه ذاتی سپاه و بسیج می دانیم و از تمام امکانات برای امداد رسانی به این عزیزان تلاش خواهیم کرد.

امدادرسانی و اسکان مسافران گرفتار در برف و کولاک استان قزوین
وی با بیان اینکه بسیاری از هموطنان در برف و کولاک گرفتار شده‌اند افزود: با توجه به اعلام و گزارشات سازمان هواشناسی مبنی بر آغاز بارش برف و باران از همان ساعات اولیه
سپاه و بسیج با امکانات لازم و ضروری در استان به صورت آماده باش و فعال هستند.
این مقام مسئول اضافه کرد: تمامی کسانی که در راه مانده بودند بویژه در مناطق اقبالیه، کوهین، تاکستان ، آوج و دیگر مناطق استان توسط نیروهای سپاه و بسیج و همچنین نیروهای امدادی هلال احمر و مدیریت بحران استان در مساجد و حسینیه ها اسکان موقت داده شده اند.

امدادرسانی و اسکان مسافران گرفتار در برف و کولاک استان قزوین
طاهرخانی بابیان اینکه پنج هزار نفر در تاکستان اسکان داده شده اند؛ اظهار کرد: باتوجه به یخبندان و بسته شدن مسیرهای مربوط به استان پنج هزار نفر با کمک نیروهای سپاه و بسیج در مساجد و حسینیه ها مستقر شده اند.
معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین اذعان کرد: همچنین عملیات امداد رسانی به هموطنان در راه مانده با کمک سایر ارگان های امدادی و خدمات رسان در استان قزوین نیز به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند.
وی افزود: گردان های بسیج مردمی در سراسر استان بویژه در مناطقی که بارندگی در آنجا شدید بوده و مردم به کمک بیشتری نیاز داشتند در کنار نیروهای امدادی و پاسداران مشغول به ارائه خدمت هستند و همچنین آزاد سازی خودورها در برف و کولاک از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
طاهرخانی اضافه کرد: با توجه به نیاز مردم و مسافران در شهرستان تاکستان، تعدادی از خودروهای سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین به این منطقه اعزام شد تا با جابه‌جایی افراد گرفتار در برف، زمینه کاهش آسیب‌ها و سوانح فراهم شود.
معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: شهرستان‌های تاکستان؛آوج؛بوئين زهرا از مناطق بحران‌زده محسوب می‌شود، خدمات مورد نیاز مردم تامین شده و همچنین بستن زنجیر چرخ برای وسایل نقلیه از دیگر اقدامات امدادرسانان در این مناطق بوده است.

********
یک منبع مطلع در گفتگو با خبرنگار بسیج: تمامی افرادی که در محور تاکستان- ضیاآباد در کولاک و سرما گرفتار بودند توسط سپاه و هلال احمر به داخل شهر انتقال یافته و اسکان داده شده اند وی تاکید کرد مردم عزیز تا اطلاع بعدی از تردد در این محور خودداری کنند.

****

نیروهای انتظامی خروجی های شهر را به جهت پیشگیری از حادثه و در کولاک نماندن مردم بسته اند.از تردد در این محورها جدا خودداری کنید.


خبر در حال تکمیل است.........

 

۱۰۰۲/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها