کارگردان مستند‌ساز نیشابوری گفت: مستند «ابو سه نقطه» روایتی است از اولین شهید ذبیح لشکر فاطمیون شهید رضا اسماعیلی که سال ۱۳۹۲ در جبهه دفاع از حرم سوریه به فیض شهادت نائل شد.
کد خبر: ۸۹۸۰۷۲۱
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسن رضوی، علیرضا باغشنی گفت: مستند "ابو سه نقطه" از مجموعه مستند فرماندهان فاطمیون کار مشترک گروه رسانه‌ای فاطمیون و شبکه افق به کارگردانی علیرضا باغشنی امروز و در ساعت ۸ صبح از شبکه افق پخش می‌شود.

باغشنی بیان داشت: مستند "ابو سه نقطه" روایتی است از اولین شهید ذبیح لشکر فاطمیون شهید رضا اسماعیلی که سال ۱۳۹۲ در جبهه دفاع از حرم سوریه به فیض شهادت نائل شد.

وی ادامه داد: شهید رضا اسماعیلی که جوانی ۱۸ ساله بود برای چندمین بار به سوریه اعزام می‌شود و بااینکه تازه ازدواج‌کرده و فرزندی در راه داشت این عامل نتوانست او را از رفتن به جبهه دفاع از حرم دور نماید.

باغشنی گفت: در سوریه مرسوم است برای هر رزمنده یک نام جهادی انتخاب کنند و معمولاً اسم جهادی از اسم فرزند رزمنده انتخاب می‌شود (مثلاً ابوحامد) و، چون هنوز مشخص نبود که فرزند رضا که قرار است ماه‌های آینده به دنیا بیاید پسر است یا دختر به همین دلیل او را "ابو سه نقطه" می‌نامند.

این مستندساز نیشابوری ادامه داد: رضا اسماعیلی سرانجام پس از ماه‌ها مبارزه در جبهه سوریه به دست نیروی‌های تکفیری اسیر و به‌شدت شکنجه‌شده و مثل مولایش حسین علیه‌السلام سر از تنش جدا می‌گردد.

علیرضا باغشنی که خود از فرزندان شهدا است، می‌گوید: این فیلم یکی از ۱۰ مستندی بود که توسط رسانه لشکر فاطمیون ساخته‌شده و بنده توفیق ساخت ۲ مستند از این ده مستند را یافته‌ام که ان‌شاءالله مستند بعدی به نام پدر عشق پسر نیز روز‌های آینده از شبکه افق سیما پخش خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها