خبرهای داغ:
عبدالرضا حاجتی معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان از عزم راسخ سپاه برای گسترش زمین‌های تحت پوشش و نهال‌کاری در کانون‌های ریزگرد استان گفت.
کد خبر: ۸۹۸۰۷۳۰
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶
عبدالرضا حاجتی درباره ادامه اقدامات سپاه خوزستان در موضوع مبارزه با ریزگردها اظهار کرد: با شرایط آب و هوایی سختی که اخیرا در استان و اهواز ایجادشده، نقش نیروی بسیجی هم در مبارزه با این پدیده بیشتر شده و باید به رفع هر چه سریعتر این پدیده کمک کنیم.
 
گفت: از اداره منابع طبیعی تشکر می‌کنم که در آغاز  مجدد طرح کاشت نهال در کانون‌های ریزگرد به ما کمک کردند و باید به مردم بگویم در این طرح 60 تا 70 درصد سبزینگی داشته‌ایم که مقدار راضی کننده در این پروژه است.
 
وی افزود: با مشکلات زیادی که امسال داشتیم و به‌ویژه با وجود بارش کم، واکاری را انجام دادیم و نهال‌های سوخته که سال قبل کاشته شده بودند تعویض شدند و ما در مجموع در کانون ریزگردهای اطراف اهواز و هندیجان حدود 3 هزار و 600 هکتار را نهال‌کاری کرده‌ایم.
 
حاجتی بیان کرد: چون در اجرای این طرح از مردم محلی هر منطقه کمک گرفته‌ایم، باید سریع‌تر حقوق‌شان را پرداخت کنیم زیرا برخی مردم برای مثلا آبیاری امکاناتی تهیه کرده‌اند بنابراین روی پول و دستمزدشان از این پروژه حساب می‌کنند.
 
وی گفت: دولت باید در این بخش حمایت بیشتری کند و دیگر نیروهای مسلح مانند ارتش نیز باید بیایند و در مهار کانون‌‌های ریزگرد کمک بیشتری بکنند و مردم نیز خودشان دغدغه دارند و بسیار همکاری می‌کنند که در برخی نقاط فوق‌بحرانی می‌بینیم خود مردم در صورتی که نهال نخل را به آن‌ها برسانند نخل را می‌کارند و فقط انتظار تامین آب دارند که البته با تلاش جهاد کشاورزی کانال آبی هم در این مناطق جریان پیدا کرد.
 
حاجتی اظهار کرد: قرارداد 4هزار هکتاری ما هنوز تمام نشده است زیرا به‌دلیل زمان هوای سرد حق کاشت نداریم ولی امیدواریم تا اردیبهشت‌ماه این پروژه به اتمام برسد.
 
وی بیان کرد: امیدواریم در دو سه ماه آینده بتوانیم خبرهای خوشحال‌کننده‌ای را درباره گسترش مناطق تحت کاشت نهال بدهیم و مساحت تحت پوشش را به‌صورت پلکانی افزایش دهیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها