فرهنگ شهید وشهادت مسیر تعالی بخش بشریت است، هرچه این فرهنگ بیشتر در جامعه نهادینه شود جامعه از گمراهی ها دورتر خواهد بود
کد خبر: ۸۹۸۰۷۷۷
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱
به گزارش خبرنگار بسیج از دلگان، حسن بامری رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس یادداشتی با موضوع فرهنگ شهید وشهادت منتشر کرده است.

"شهدا شمع محفل تاریخ بشریتند" شهدا چراغ فروزان راه هدایت مسیر این نظام و انقلاب هستند، پس فرهنگ شهید وشهادت مسیر تعالی بخش بشریت است، هرچه این فرهنگ بیشتر در جامعه نهادینه شود جامعه از گمراهی‌ها و تاریکی‌ها به دور خواهد بود.

حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام در خصوص مقام و منزلت شهدا فرمود: ه اند:

«ان اللّه کتب القتل علی قومٍ و الموت علی آخرین و کلّ آتیةٌ منیّتُه کما کَتبَ اللّه لَه فَطوبی للمجاهدین فی سبیل اللّه و المقتولین فی طاعته؛ خداوند برای گروهی کشته شدن و برای گروهی دیگر مرگ را مقرر فرمود: ه است و هر کدام به اجل مقرر خود به آنگونه که خدا مقدّر فرمود: ه می‌رسند، پس خوشا به حال مجاهدان در راه خدا و کشتگان در راه اطاعتش.»

نباید از یاد شهدا غافل بود چرا که احیاگری برای شهداست و آن‌ها به مقام حیات رسیده‌اند، جامعه قبل از انقلاب اسلامی جامعه‌ای مرده بود که به واسطه نثار جان شهدا این جامعه احیا و انقلاب پیروز شد و امروز کشورمان به پیشرفت‌های زیادی دست یافته که عرصه و زمینه برای پیشرفت آن به واسطه از خود گذشتگی، شهدا فراهم شده است.

از فرهنگ شهید وشهادت، حریت و آزادگی وآزاده خواهی اخلاص و ایثار و خودگذشتگی متبلور است. خمودگی، ترس، دنیازدگی، ارباب پرستی، کدخدا ستایی و امثالهم جایگاهی ندارند فرهنگ شهید و شهادت فرهنگ عزت بخشی به جامعه است اگر این فرهنگ والای الهی در جامعه الگو شود و مورد توجه قرار گیرد دیگر نا عدالتی ها، دنیا پرستی ها، فاصله‌های طبقاتی و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه جایگاهی نخواهد داشت.

پس در مسیر تابناک شهدا حرکت کنیم تا از تاریکی‌ها و گمراهی‌های دنیوی در امان باشیم چرا که راه شهدا نور است و نور و تاریکی در جا قابل جمع نیستند پس بر ما است که با هر چه تمام‌تر این فرهنگ غنی اسلامی را در جامعه نهادینه کنیم.

گام نهادن در مسیر و راه شهدا یعنی در هر مسئولیت و هر جایی که هستیم و وظیفه‌ای به عهده ما نهاده شده است آن را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.

حسن بامری
ارسال نظرات