امام جمعه اهل سنت شهر نگور در همایش مقام و منزلت زن بلوچ:

زنان بلوچ در همه عرصه ها ارزش های اسلامی را حفظ می کنند

امام جمعه اهل سنت شهر نگور گفت: زنان بلوچ در همه عرصه های اجتماعی و فرهنگی ارزش های اسلامی را حفظ می کنند. زنان بلوچ در همه عرصه ها ارزش های اسلامی را حفظ می کنند استاد حوزه و دانشگاه در این همایش با اشاره به اهمیت حفظ حجاب و توجه زنان جامعه اسلامی به این امر مهم خاطرنشان کرد: لباس زنان بلوچ يكي از پوشيده ترين لباس هاست كه در عين پوشش كامل زيبايي منحصر به فرد خود را دارد و هم اينكه حاصل ظرافت و هنر خود بانوان بلوچ است.
کد خبر: ۸۹۸۰۷۹۵
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
به گزارش خبرنگار بسیج از چابهار، مولوی عارفی در همایش مقام و منزلت زن بلوچ با اشاره به نقش و جایگاه زنان در جامعه اسلامی اظهار کرد: زنان ایران اسلامی عزت و جایگاه امروز خود را مدیون امام راحل هستند، چرا که امام بود که به زنان هویت و عزت بخشید.

وی افزود: با نگاه به تاریخ و وقایع بزرگی که پیش آمده پشت سر این واقعه یک شیرزن شجاع است، در انقلابی که پیامبراسلام (ص) به پا کردند اولین همدم و یاری دهنده ایشان که نقش بسیار پررنگی در گسترش اسلام داشتند حضرت خدیجه (س) بودند.

امام جمعه اهل سنت شهر نگور بیان کرد: امام حسین (ع) در دنیا شجاعتی از خود نشان داد که در تاریخ بی نظیر است برای اعتلای کلمه الله خود و خانواده شان را فدا کردند و شجره اسلام را آنچنان آبیاری کردند که این شجره تا امروز سرسبز و آباد است، اما پشت صحنه قیام امام حسین (ع) تربیت فاطمه الزهرا (س) و پرچم دار این قیام حضرت زینب (س) هستند که پیام قیام ایشان را منتشر کردند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: با طلوع اسلام زن جایگاه ویژه‌ای در خانواده و اجتماع پیدا کرد، ارزش زن در جامعه چیست؟ هنگامی‌که از زنان غربی پرسیدند چه چیزی دراسلام برای شما جالب است؟ قریب به صددرصد آن‌ها تاکید کردند که تعیین نفقه برای زن و حجاب.

حجت السلام و المسلمین میرشفیعی افزود: نگاه اسلام به جایگاه زن در جامعه متفاوت است اسلام با حضور زن در جامعه مشکلی ندارد بلکه به شدت با خودنمایی که آن هم برای مصون ماندن زن از آسیب‌های اجتماعی می‌باشد مخالف است.

وی بیان کرد: ارزش زن در خانواده نیز از دیدگاه اسلام بسیار والاست، زن در خانواده یک کالا و ابزار به شمار نمی‌آید بلکه همگی در خدمت زن هستند برای اینکه به رسالت خود به خوبی رسیدگی کند.
در پایان مراسم از بانوان فعال بلوچ در حوزه‌های مختلف تقدیر شد.
ارسال نظرات