فرمانده سپاه میناب به دنبال پیگیری گروه جهادی رسانه ای و در بازدید از طرح های محرومیت زدایی در روستای 390 نفره روستای نَـــــز و پرازَن گفت: در آینده نزدیک پروژه انتقال آب به روستا قریب به هشت کیلومتر برای تامین اب روستا انجام می شود.
کد خبر: ۸۹۸۰۸۱۳
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میناب،به دنبال انتشار خبری از سوی گروه جهادی بسیج رسانه شهرستان میناب از روستای نَــز و پرازن مبنی بر استفاده اهالی روستا از آب آَشامیدنی با طعم فضولات حیوانی و مطالبه گری از مسئولین پیگیری ها بر سر تامین آب شرب این روستا از طریق لوله های انتقال اب و حفر چاه ادامه دارد.

برداشت بی رویه از سطح آب های زیر زمین در دومین شهر هرمزگان و انتقال بی حد و مرز آب چاه و سد استقلال به بندرعباس علاوه بر اینکه زمینه را برای بروز خشکسالی و تشکیل فروچاله ها در دشت میناب فراهم نموده بخشی از این فرایند متوجه مردم دوردست و مناطق محروم در این شهرستان شده تا جایی که برخی چشمه ها نیز که برای مصارف روستایی کاربرد داشت نیز بکلی خشک شده و با مشکل بی ابی مواجه شده اند.

برای بررسی وضعیت آب آشامیدنی روستاهای مناطق محروم به روستای نَـــز سفر کردیم، روستای نَــــــز در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شهرستان میناب، یکی از محروم ترین روستاهای بخش سندرک با جمعیت بالای ۳۰۰ نفر این روزهادر پس عدم بی توجهی های مسئولان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

روستایی که نه تنها با مرکز شهرستان بلکه با نزدیک ترین روستای خود فاصله ۱۵ کیلومتری دارد و نبود آب آشامیدنی در این روستا یکی از مهمترین مشکلاتی است که سالیان متمادی اهالی این روستا با آن دست و پنجه نرم می کنند.

رضایی یکی از ساکنین قدیمی روستای نَـــــز در گفتگویی اظهار کرد: چند سالی است مردم روستای نَــز و پرازن از سختی بالا و مشکلات بهداشتی آب شرب گلایه‌مند بوده و معتقد هستند ازنظر کیفی آب قابل شرب نیست اما مسئولان این موضوع را درک نکرده اند.

ساکن روستای نَــــز افزود: سال‌هاست که کیفیت آب شرب این روستا جای سؤال است و باوجودی که مسئولان اصرار بر سلامتی آب شرب دارند اما مردم این روستا معتقدند پایین بودن کیفیت آب شرب و سختی بالای آب موجب بروز مشکلاتی برای مردم ازجمله بروز بیماری های کلیوی و عفونی شده است.

وی ادامه داد: مردم این روستا توان حفر چاه با دستگاه انتقال آب به این روستا را ندارند امیدواریم مسئولان امر رسیدگی کنند.

تعدادی از ساکنین روستای نَــز از اقدامات انجام شده توسط قرار گاه محرومیت زدایی بسیج در دل روستاهای مناطق محروم این شهرستان ابراز امیدواری کردند و خواهان برطرف شدن مشکل آب شرب این روستا شدند.

یکی از ساکنین این روستا گفت: اگر مشکل آب روستای ما حل نشود مجبوریم از ین روستا کوچ کنیم.

وی بیان کرد: سالیان متمادی اهالی این روستا با مشکل بی آبی مواجه هستند و تا کنون هیچ اقدامی از سوی متولیان امر نشده است.

این شهروند مینابی اظهار کرد: از فرماندار و شرکت آب و فاضلاب روستایی تقاضا داریم به روستای ما بیایند و از نزدیک مشکلات ما را مشاهده کنند، اهالی این روستا به دلیل استفاده کردن از آب ناسالم بیمار هستند، مردمی که از شدت فقر توان درمان خود را هم ندارند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب در حاشیه بازدید از اجرای طرح های محرومیت زدایی در بخش سندرک برای رفع مشکلات آب آشامیدنی مردم این روستا پیرامون رسیدگی به وضعیت مردم روستای نَـــــز به این روستا سفر کرد.

طالب احمدی نیا فرمانده سپاه میناب در گفتگویی اظهار کرد: به دنبال بازدید از طرح های محرومیت زدایی و مطرح شدن مشکل آب آشامیدنی روستای ۳۹۰ نفری روستای نَـــــز و پرازَن به حول و قوه الهی در آینده نزدیک پروژه انتقال آب به روستا قریب به هشت کیلومتر برای تامین اب روستا انجام می شود.

فرمانده سپاه میناب افزود: مردم این روستا در محرومیت خاصی به سر می برند و آب آشامیدنی سالم حداقل هایی است که می تواند بعنوان یکی از کارهای اولویت دار در بحث مرحومیت زدایی در دل روستاهای محروم این شهرستان دنبال شود.

وی افزود: آب مصرفی مردم این روستا از حداقل های بهداشتی برخوردار نبوده و کاملا غیر بهداشتی است و متاسفانه مردم مجبور هستند از طریق لوله های تعبیه شده در رودخانه همین آب به مصارف روستا برسانند.

سرگرد احمدی نیا خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم با همت گروه جهادی بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی مشکل آب آشامیدنی مردم روستای نَـــــز برطرف کنیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار