خبرهای داغ:
همایش مداحان، مدیران هیئات و شعرای آیینی با حضور برخی از مداحان، شعرای آیینی و مداحان نوجوان و نونهال استان با سخنرانی آیت الله عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۰۸۴۱
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، همایش مداحان، شعرای آیینی و مدیران هیئات در مسجدامام‌خمینی(ره) قزوین با سخنرانی آیت الله عابدینی امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان، یکشنبه شب، هشتم بهمن ماه سال جاری برگزار شد.
آیت‌الله عابدینی در این همایش تبیین کرد: طبق آنچه که خداوند در آیه ۴۱ سوره حج فرموده است، هر آنکس که در جایگاه و موقعیتی دارای امکانات می باشد وظیفه برپایی دین بر مبنای عدالت و حمایت از مستضعفان را دارد.
وی در ادامه عنوان کرد: حضرت زهرا(س) و ائمه‌اطهار(ع) همچون معلمانی برای مردم هستند که با عملکرد صحیح خود در هر مقطعی، نحوه برخورد عدالت‌محور و همچنین حمایت از مستضعف را مشهود ساختند.
امام جمعه قزوین تصریح کرد: تربیت شدگان در مکتب حضرت زهرا(س) یقینا هیچگاه نمی‌توانند در برابر ظلم و مظلوم‌کشی سکوت کرده و همچون حیوانانی خود را مبرا از این مسئله بدانند و دفاع از مظلوم را بی‌ربط به خود تلقی کنند.
آیت‌الله عابدینی مطرح کرد: شهدای مدافع حرم و سایر ظلم‌ستیزانی که نتوانستند در برابر ندای یاری‌طلبی مردم مظلوم سوریه و یمن و سایر ممالک مظلوم بنشینند، بی‌شک انسان‌های لایقی هستند که با این اقدام خود بار دیگر به عزت اسلام و جمهوری اسلامی افزودند که با فدا کردن جان‌هایشان اجازه تعرض به حریم دختر زهرا(س) را به نامردمان ندادند که این حرکتشان مصداق بارز جمله "کلنا عباسک یازینب" است.
وی ضمن اشاره به آیه ۲۸ از سوره رعد ابراز داشت: طبق این آیه شریفه بزرگترین تعاریف نسبت به صدیقه کبری(س)، ذکر است اما نه آن ذکری که تنها باعث تکان خورن اب ها باشد، ذکری منسوب به ایشان می‌شود که سبب تکان خوردن دل‌ها شود و ایشان همچون سایر ائمه(علیهم‌السلام) خداوند را تسکین دهنده قلب خویش قرار می‌دادند که همین امر هم سبب القای این نسبت به ایشان شده‌است.
نماینده ولی‌فقیه در استان، بارزترین نمونه از شاگردان مکتب حضرت در دوران معاصر را امام خمینی(ره) معرفی نمودند و به جملات پایانی وصیت‌نامه امام(ره) درخصوص آرانش ایشان در تاسی به اهل‌بیت اشاره نمود.
امام جمعه قزوین در ادامه مطرح کرد: خداوند در قرآن‌کریم دنیا را متاع قلیل به معنای بی‌ارزش و کمتر از کم بیان کرده است و در مقابل به برکت وجود فاطمه‌زهرا(س) سوره کوثر را بر پیامبر نازل کرده و در آن در وصف حضرت‌زهرا(س) کوثر را بیان نموده که به معنای خیر کثیر می‌باشد.
آیت‌الله عابدینی وجود ذره‌ای حکمت در مومنی را هم خیر کثیر معرفی نمود و افزود: طبق آیه ۲ سوره یس، قرآن نیز حکمت است و از آن رو که شرح شخصیت حضرت‌زهرا(س) در قرآن ذکر شده‌است، ایشان نیز حکیم هستند.
وی گفت: طبق روایت نقل شده از پیامبر(ص)، یاد و نام حضرت‌علی(ع) ذکر است و از آن رو که فاطمه(س) کفو علی(ع) است، فاطمه(س) نیز ذکر است.
این مسئول با اشاره به سوره حشر بیان کرد: هنر قرآن در این سوره هویداست و خداوند در آن بیان کرده است که "اگر آیات قرآن بر کوه نازل می‌شدند، کوه متلاشی می‌شد" و همچنین امیرالمومنین در خطبه۱۱۱ نهج‌البلاغه فرموده‌اند "اگر محبت من بر کوه وارد شو، کوه متلاشی خواهدشد" که طبق آنچه که گفته شد، امیرمومنان ذکر و حکیم هستند و کفو ایشان، حضرت صدیقه کبری نیز ذکر و حکیم می‌باشند.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به لزوم امام‌شناسی در هر عصری اضافه کرد: دل‌های مومنین آماده استفاده از بیان مداحان، شاعران و منبری‌هاست و تمامی این عزیزان به سهم لیاقت خود در مکتب اهل‌بیت و حضرت صدیقه کبری بهره برده‌اند و برحسب امکانات خود موظف به خدمت می‌باشند.
وی ادامه داد: ایشان باید در برابر شنیدن صدای مظلوم به دادخواهی به‌پاخیزند و به پیروی از رهبر انقلاب و تاسی از حضرت فاطمه (س) عزت و اقتدار مسلمین را در جهان برجسته‌تر از پیش سازند.
آیت‌الله عابدینی در بهش پایانی صحبت‌های خود یادآور شد: در زمان جاهلیت پیامبر را به سبب نداشتن فرزند پسر شماتت می‌کردند و همان زمان بود که ایشان اهمیت جایگاه بانوان را مشخص ساختند و آنچه که امروز از اسلام می‌بینیم برکات وجودی دختر پیامبر است که به لطف خدا فرزندان این خاندان بسیار قابل احترام و تاثیرگذارند.
وی همچنین گفت: هیئتی‌ها و منبری‌ها ملزم به بیان برکات انقلاب و اسلام و همچنین بیان جایگاه امام و رهبری هستند و عدم بیان این مسائل جفا و کوتاهی به آن‌ها می‌باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها