اگر شب های زمستان برای مردم لذت بخش است، اما برای خادمان شهرداری به شدت سخت است، چون در این روزها نیروهای مجموعه در آماده باش کامل به ویژه در راستای برف روبی هستند.
کد خبر: ۸۹۸۰۸۴۸
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، شهردار زنجان با اشاره به تمهیدات شهرداری زنجان برای فصل زمستان گفت: در امر بازگشایی معابر اصلی در اولویت بوده و برای جلوگیری از خورندگی سطوح معابر از شن و نمک به اندازه نیاز استفاده می‌شود.

مسیح‌اله معصومی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های شهرداری در وضعیت کنونی و در روزهای سرد سال افزود: شهرداری یکی از ارگان‌های پر کار در زمستان و هوای برفی است.

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی نیروهای شهرداری در این روزهای برفی اظهارداشت: همه این تلاش‌ها برای آسایش بیشتر مردم بوده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه در راستای ارائه خدمات بهتر در روزهای برفی ستادهایی از اواسط پاییز با مدیریت معاونت خدمات شهری شهرداری آغاز به فعالیت کرده و اقدامات لازم را در ارائه خدمات انجام می‌دهد، تصریح کرد: حتی برای آمادگی بیشتر مانورهای فرضی نیز برگزار و میزان آمادگی نیروها سنجش می‌شود.

معصومی افزود: اگر شب های  زمستان برای مردم لذت بخش است، اما برای خادمان شهرداری به شدت سخت است، چون در این روزها نیروهای مجموعه در آماده باش کامل به ویژه در راستای برف روبی هستند.

وی یکی از اقدامات شهرداری را در روزهای برفی نمک‌پاشی در معابر اعلام و اظهار داشت: در حال حاضر به اندازه کافی شن و نمک در انبار و همچنین مخازن سطح شهری وجود دارد.

وی افزود: البته باید این نکته را به خاطر داشته باشیم که درست است؛ شهرداری به اندازه کافی شن و نمک در اختیار دارد، اما نمی‌تواند همه آن را در سطح معابر بپاشد، چون آسیب‌زا است و به جداول و حتی آب‌های زیرزمینی ضربه زده و موجب خوردگی معابر می‌شود، از همین رو به همکاران توصیه شده که ابتدا معابر اصلی و سپس معابر فرعی را برای نمک‌پاشی مد نظر داشته باشند.

شهردار زنجان همچنین با درخواست از مردم شهر برای کمک به ماموران شهرداری به منظور برف‌روبی گفت: هرچند که این کار وظیفه شهرداری است و تاکنون در این باره کوتاهی انجام نشده  است، اما  کمک های شهروندان خدمات  بزرگی به نیروهای شهرداری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین روش‌های جمع‌آوری برف‌ها از سطح معابر استفاده از تیغه برف روب است، اظهار داشت :  این تیغه با قابلیت حرکت در جهات مختلف  بوده و دارای استحکام و انعطاف پذیری بالایی است، اما چون عریض است و معابر زنجان کم عرض، استفاده از آن زیاد کاربردی نیست.

 

ارسال نظرات