استاد برجسته شعر آیینی گفت: شعرآیینی معرفت به اهل ‌بیت(ع) است، ازاین رو همین وجه تمایز، شعر آیینی را از دیگر اشعار متمایز می‌کند.
کد خبر: ۸۹۸۰۸۶۵
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
غلامرضا سازگار در حاشیه محفل شاعران آیینی با بیان اینکه شعر آیینی در جامعه نسبت به اشعار دیگر جایگاه والایی دارد، اظهار کرد: شعرآیینی به اهل‌بیت عصمت و طهارت متصل است و همین وجه تمایز، شعر آیینی را از دیگر اشعار متمایز می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در راستای ترویج شعر آیینی باید اقداماتی صورت بگیرد، گفت: شاعران فعال در این زمینه، باید سطح فعالیت‌های خود را نسبت به گذشته توسعه دهند تا شاهد رواج شعر آیینی باشیم، شاعران با اشعار قوی و زیبا در ترویج این امر مهم می‌توانند تاثیر گذار باشند، رسانه‌ها هم در ترویج مقوله شعر آیینی باید فعال باشند.
پیشکسوت شعر آیینی ادامه داد: خوشبختانه در شرایط کنونی شعر آیینی نسبت به گذشته از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است، جایگاه کنونی شعر آیینی یکی از برکات انقلاب اسلامی و نفس به حق و پاک مردم شهید پرور جمهوری اسلامی ایران است.
سازگار به فعالیت‌های آستان قدس رضوی در عرصه ادبی اشاره کرد و افزود: حدود ۴۰ سال بنده با شاعران مشهدی در ارتباط بودم و به این شهر مقدس رفت و آمد داشتم، لذا در جریان زحمات مسئولان آستان قدس رضوی در راستای برپایی نشست‌های شعر و شاعری هستم و به عقیده من تاکنون آستان قدس رضوی به این امر مهم توجه داشته و خواهد داشت تا انشاءالله جوانان بیش از پیش به سمت این گونه اشعار جذب شوند.
گفتنی است؛ محفل شاعران جوان تحت عنوان «تشرف» به همت انجمن ادبی رضوی و با میزبانی دفتر ارتباطات مردمی آستان قدس در حرم مطهر رضوی برگزار شد و در این محفل ادبی شاعران آیینی در وصف شهادت حضرت زهرا (س) به شعرخوانی پرداختند.
ارسال نظرات