فرمانده سپاه آمل گفت: ادعای خودمختاری در برخی مناطق، جنگ هشت ساله دفاع مقدس و ایجاد مشکلات داخلی با ترور شخصیت‌ها و حضور گروهک‌های منافقان و اتحادیه کمونیست‌ها از جمله برنامه‌های دشمنان بود.
کد خبر: ۸۹۸۰۸۸۶
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به نقل از روابط عمومی وتبلیغات سپاه ناحیه آمل ،سرهنگ بهروز عیسی زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آمل در گفتگویی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی در جهت تضعیف و به چالش کشاندن و عدم صدور پیام انقلاب به جهانیان در سه محور به دنبال فشار بر انقلاب بود، اظهار کرد: ادعای خودمختاری در برخی مناطق، جنگ هشت ساله دفاع مقدس و ایجاد مشکلات داخلی با ترور شخصیت‌ها و حضور گروهک‌های منافقان و اتحادیه کمونیست‌ها از جمله برنامه‌های دشمنان بود.


وی با اشاره به اینکه اتحادیه کمونیست‌ها انشعاب گرفته از مجاهدان خلق در اوایل دهه 50 بود، گفت: پس از اتفاقاتی که برای منافقان و مجاهدان خلق پیش آمد اکثر آنها به خارج کشور رفتند و پس از پیروزی انقلاب خود را سهم‌خواه انقلاب می‌دانستند اما با توجه به مشی مسلحانه‌ای که داشتند و برخلاف نظر امام حاضر به تحویل سلاح نبودند پس از ایجاد جریاناتی با منافقان و بنی‌صدر همگام شدند.

 

فرمانده سپاه شهرستان آمل با بیان اینکه دشمنان در این فکر بودند که با انتخاب آمل و ایجاد حرکتی در آن می‌توانند به انقلاب اسلامی فشار وارد کنند، افزود: دلیل انتخاب آمل از یک طرف راه ارتباطی با تهران و از سوی دیگر نزدیکی به دریا و راه ارتباطی با شوروی سابق و همچنین راه دسترسی سریع به دیگر شهرهای مازندران بود.


این مسئول با عنوان اینکه در چند روز نخست ورود به جنگل در تلاش برای شناخت شهر بودند، گفت: پس از آگاهی عوامل انقلابی از حضور منافقان در جنگل، درگیری‌هایی در همان مناطق رخ داد که در نهایت تصمیم گرفتند به شهر حمله کنند.


سرهنگ عیسی‌زاده با اشاره به اینکه قرار بود در آبان ماه سال 60 این حمله انجام شود، تصریح کرد: ترور شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی و ترورهای گسترده منافقان پس از 30 خرداد سال 60 در نیت حمله آنها به آمل در آبان ماه اثر گذاشت اما پس از درگیری با شهید کارگر در منطقه جنگلی آنها پشیمان شدند  و قرار بر این شد که یکم بهمن این حمله انجام شود که به‌واسطه وضعیت جوی و برف سنگین راه مواصلاتی از جنگل به آمل طولانی شد و در نهایت تصمیم گرفتند که شامگاه پنجم بهمن وارد آمل شوند.


فرمانده سپاه آمل با بیان اینکه منافقان مناطق مختلفی از شهر را برای درگیری انتخاب کردند، یادآور شد: سپاه، دادگستری، مقرهای بسیج، مراکز اصلی شهر و جاده هراز از مراکزی بود که منافقان برای سنگر و مسدود کردنشان مدنظر داشتند


این مسئول با اشاره به اینکه مردم با حضور گسترده خودشان در کمتر از چند ساعت بساط دشمن را برچیدند، اظهار کرد: هزاران سنگر در آمل ساخته شد و مردم با جان و دلشان در مقابل توده دشمن ایستادند که در این راه 41 شهید در ششم بهمن سال 1360 تقدیم انقلاب شد.


وی به اقدامات که برای شناساندن اهمیت حرکت مردمی ششم بهمن به جوانان نسل امروز انجام شد اشاره کرد و گفت: صدا و سیما مستندات خوبی هر ساله در ششم بهمن به مناسبت این حرکت انقلابی مردم تهیه و پخش می‌کند اما آن‌گونه که باید و شاید نسل جوان با این اتفاق آشنا نیست و نیاز است که برای شناساندن هرچه بیشتر و عمیق‌تر در کتاب‌های درسی و دانشگاهی هم آورده شود.


سرهنگ عیسی‌زاده با اشاره به اینکه آمل با نثار بیش از یک هزار شهید در راه انقلاب نشان داد که پای آرمان‌های انقلاب ایستاده، افزود: در حادثه اخیر مردم بلافاصله خودجوش پای کار آمدند و ششم بهمن دیگری آفریدند که نشان از بصیرت بالای مردم است.


فرمانده سپاه آمل وظیفه سپاه و بسیج را حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن دانست و بیان کرد: انتظار می‌رود در چنین برنامه هایی که متعلق به شهرستان آمل و حکایت از یک حرکت انقلابی مردم آمل دارد مدیران ادارات به خوبی برنامه‌ریزی کنند اما این نقص بزرگی است که چشم همه به فعالیت‌های فرهنگی سپاه باشد.


وی ادامه داد: درباره ششم بهمن جلساتی برگزار شد اما ادارات پای کار نبودند و این گله‌ای است که از طرف ما وجود دارد.


سرهنگ عیسی‌زاده درباره اینکه آیا همانند سال 88 مردم آمل با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند، خاطرنشان کرد: مردم آمل بارها از علاقمندی خود به این اتفاق به مسئولان گفتند و رایزنی‌هایی در این مورد انجام شد و پیگیری‌ها ادامه دارد تا این اتفاق خجسته و مبارک برای مردم شهر هزار سنگر رخ دهد.

 

فرمانده سپاه آمل در ادامه تصریح کرد: با توجه به اشرافیت اطلاعاتی که از طرف نیروهای انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی در مورد آمل وجود دارد و همچنین آموزش‌های رزم در جنگل که در سطح بسیج و گردان‌ها انجام می‌شود، آمادگی کامل برای حفظ انقلاب و آرمان‌ها و دستاورهای آن در صورت بروز هرگونه اتفاق داریم.


این مسئول در پایان با اشاره به اینکه در اغتشتات اخیر یکی از اهداف دشمن به چالش کشاندن انقلاب اسلامی بود، یادآور شد: در کنار اغتشاشات یکی از اهداف دشمن کشته سازی بود که با حضور نیروهای مردمی دست دشمن رو شد و با تلاش‌های انجام شده به خوبی از این فضا عبور کردیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها