سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهارت اتحادیه های تولید درباره کاهش قیمت دام زنده را رد و در عین حال اعلام کرد که از افزایش قیمت گوشت قرمز جلوگیری کرده است.
کد خبر: ۸۹۸۰۹۱۴
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،  سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندن با صدور اطلاعیه ای در واکنش به اظهارت مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران  مبنی بر "ارزانی 15 درصدی قیمت دام زنده به مردم نرسید" طی اطلاعیه ای با عنوان "دولت با انجام اقدامات حمایتی از افزایش قیمت گوشت جلوگیری کرد/ تعرفه واردات گوشت گوسفند 21 پله کاهش یافت" نوشت: خبر ارزانی 15 درصدی قیمت دام زنده داخلی و عدم بهره مندی عموم مردم از این کاهش قیمت صحت ندارد و قیمت دام زنده از فروردین ماه تاکنون بر اساس وزن و کیفیت و منطقه ازحدود 14 هزار500 تومان شروع شده و تا الان به حدود 16 هزار تومان رسیده است.

خبر ارزانی 15 درصدی قیمت دام زنده داخلی و عدم بهره مندی عموم مردم از این کاهش قیمت صحت ندارد و قیمت دام زنده از فروردین ماه تاکنون بر اساس وزن و کیفیت و منطقه ازحدود 14 هزار500 تومان شروع شده و تا الان به حدود 16 هزار تومان رسیده که بر همین اساس و با لحاظ هزینه‌های توزیع قیمت گوشت در مراکز عرضه تعیین می‌شود.

هر چند در برخی ایام شاهد کاهش جزیی در قیمت لاشه به دلیل برخی موارد ازجمله تغییرات قیمت آلایش بوده ایم‌ اما در این مدت ارزانی 15 درصدی گوشت دام زنده که در حدود 2500 تومان برآورد می شود، صحت ندارد.

از ابتدای امسال با انجام اقدامات حمایتی واردات گوشت از روند افزایشی قیمت گوشت گوسفند جلوگیری شده و قیمت گوشت بسته بندی در حدود 30 درصد کاهش یافته است.

با کاهش تعرفه واردات گوشت از 26 به 5 درصد و تبدیل ارز متقاضی به ارز مبادله ای، پروسه واردات گوشت گوسفند از کشورهای آسیای میانه و استرالیا از اوایل امسال عملیاتی شده و با این اقدامات و واردات تا 120 تن گوشت گوسفندی در روز، روند افزایش قیمت متوقف شده است.

با مجموع این اقدامات علاوه بر توزیع گوشت در قالب طرح تنظیم بازار به صورت شقه در صنوف منتخب و میادین میوه و تره بار، شرکت‌های بسته بندی نیز گوشت را به صورت تک نرخی در فروشگاه‌های زنجیره ای و شبکه‌های منتخب عرضه می کنند.

توزیع گسترده گوشت تنظیم بازاری در تهران و سایر استان‌ها در دستور کارقرار داشته و کماکان این عرضه ادامه دارد و ‌با تأمین مناسب وبرنامه ریزی لازم‌ برای عرضه مکفی توسط همکاران وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام‌، بازار ایام پایانی سال از روند متعادلی برخوردار خواهد شد.

ارسال نظرات