سردار فضلی در پاسخ به سوال «بسیج» عنوان کرد

زیرساخت‌های راهیان نور در خدمت زلزله زدگان کرمانشاه/امام خامنه‌ای جلسات خود را در زائر سرای راهیان نور برگزار کردند

امام خامنه‌ای در 29 آبان ماه با تشریف‌فرمایی در منطقه سر پل ذهاب و روستاها در زائرسرای راهیان نور بعد از دیدار با مردم و صحبت با آن‎ها، جلسه با مسئولین و نماز و صرف ناهار در زائرسرای راهیان نور برگزار کردند.
کد خبر: ۸۹۸۱۰۵۸
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲

سردار علی فضلی فرمانده قرارگاه بازسازی مناطق زلزله‌زده در نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری بسیج مبنی بر اینکه چقدر از ظرفیت‌های و زیرساخت‌های راهیان نور درراه خدمت‌رسانی به مردم مناطق زلزله‌زده کرمانشاه استفاده شد؟ گفت: راهیان نور خود یک پدیده بی‌نظیر در نظام مقدس اسلامی است که به دست مردم اداره می‌شود و در سال گذشته قریب به هفت میلیون نفر در دو بخش سازماندهی‌شده و خودجوش زائر راهیان نور بودند.

وی بابیان اینکه دویست هزار نفر کادر انقلاب اسلامی راهیان نور را رهبری می‌کرد، افزود: که از این دویست هزار نفر بیش از صدو نود و نه هزار نفر آن مردم هستند و مابقی آن در نیروهای مسلح، وزارت‌ خانه‌های مختلف کشوری و لشکری است.

سردار فضلی یاداور شد: زیرساخت‌های راهیان نور در استان‌های درگیر در جنگ مانند خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و از سایر استان‎ها همه بسیج شده تا بتوانند در حوزه استان کرمانشاه  و منطقه زلزله‌زده آلام مردم را کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه چند روز بعد از وقوع زلزله کاروان‌های راهیان نور استان کرمانشاه عملیاتی شد خاطرنشان کرد: این امر به اقتصاد، معیشت و کارآفرینی مردم کمک زیادی کرد، که البته در حوزه‎های معنوی و مادی کمک می‌کند بنابراین راهیان نور نیز بخشی از توحید و رسالت را داشت و موکب‌هایی در منطقه در این مسیر به رسالت خود عمل کرد.

امام خامنه‌ای در کرمانشاه کجا مستقر شد

جانشین سازمان بسیج اظهار کرد: امام خامنه‌ای در 29 آبان ماه با تشریف‌فرمایی در منطقه سر پل ذهاب و روستاها در زائرسرای راهیان نور بعد از دیدار با مردم و صحبت با آن‎ها، جلسه با مسئولین و نماز و صرف ناهار در زائرسرای راهیان نور برگزار کردند.

وی بابیان اینکه زائرسرا راهیان نور کمترین آسیب را در زلزله دیدند، تأکید کرد: ساختمان‎هایی که وجدان کاری در آن بود کمتر در زلزله آسیب دید و از زائرسرای راهیان نور در منطقه سر پل ذهاب در به‌عنوان  پایگاه پشتیبانی استفاده شد.

سردار فضلی بابیان اینکه با توجه به آسیب بیمارستان‎های سر پل ذهاب وزارت بهداشت و درمان از ما تقاضا کرد که زائرسرا به‌منظور خدمات درمانی در اختیار آن‎ها قرار گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر راهیان نور اسکان خود را در مکان دیگری انجام می‎دهد و زائرسرا در اختیار مردم کرمانشاه در سر پل ذهاب قرار دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار