خبرهای داغ:
سرپرست ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس گفت: در اسفند ماه امسال و فروردین سال 97 تعداد 500 نفر از بسیجیان پایگاههای محلات شهرستان به اردوی راهیان نور اعزام می شوند.
کد خبر: ۸۹۸۱۰۶۱
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان و به نقل از قابوس نامه ، سرگرد سیدعلی حسینی در جلسه هماهنگی ستاد راهیان نور شهرستان گنبدکاووس با اعلام این خبر افزود: امسال 490 نفر از دانش آموزان دختر متوسطه اول نیز با همکاری آموزش و پروش در دو مرحله به اردوی راهیان نور غرب و جنوب اعزام شدند.

حسینی ادامه داد: تعداد 900 دانش آموز گنبدی دیگر نیز در دو مرحله و در روزهای 13 و 27 بهمن ماه به اردوی راهیان نور جنوب اعزام می شوند.

وی زنده نگه داشتن یادشهدا و فرهنگ شهادت را یکی از مهمترین وظایف همه نهادها و دستگاهها عنوان کرد که با توجه به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن برای به انحراف کشیدن نوجوانان و جوانان ما ، کمک شایانی برای مقابله است.

سرگردحسینی همچنین گفت: قطعا اجرای این برنامه عظیم تنها مختص سپاه نیست و انتظار می رود همه نهادها، دستگاهها و تمام کسانی که دغدغه انقلاب و نظام دارند همکاری لازم را داشته باشند.


در این جلسه معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه گنبدکاووس نیز اردوهای راهیان نور را پیوندی میان نسل جدید و نسل دفاع مقدس و انقلاب عنوان کرد و افزود: این اردوها در انتقال مفاهیم شهید ، شهادت ، ایثارو خودسازی نقش بسزایی دارد.

فرهاد شیبک یادآور شد: راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در بازخوانی رشادت های آن دوران موثر است و از چنان ظرفیتی برخوردار است که می تواند نسل های مختلف را جذب کند لذا انتظار همکاری جدی از کلیه ادارات و نهاد ها در اجرای هر چه بهتر این اردوها را داریم.

وی تصریح کرد: خدمت در این راه پاداش بزرگی به همراه خواهد داشت و همه ما باید سعی کنیم حضور در این اردوها نیز با بصیرت همراه شود.


در ادامه جلسه مسئول دفتر بسیج دانشجویی گنبد نیز با اعلام این خبر که پیش بینی می شود 300 دانشجو امسال به اردوی راهیان نور اعزام شوند گفت: هر ساله در بخش دانشجویی نیز اسفندماه این اعزام ها انجام می شود و سال گذشته نیز 250 نفر اعزام شدند.

رضا ممشلی ضمن تشکر از 8 واحد دانشگاهی گنبدکاووس که همکاری همه جانبه برای اجرای هر چه بهتر این اردوها دارند افزود: متاسفانه یک واحد دانشگاه غیرانتفاعی هیچگونه همکاری برای اعزام دانشجو به مناطق عملیاتی دفاع مقدس ندارد و این موضوع هر ساله تکرار می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه این دانشگاه هر میزان که لازم باشد در حوزه های عمرانی و حتی برای اردوهای مختلط براحتی هزینه می کند اما در مورد اردوهای راهیان نور و برنامه های فرهنگی حاضر به همکاری نیست که انتظار داریم فرمانداری در این رابطه اقدامات لازم را انجام دهد.
انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها