خبرهای داغ:
بهبودی در جلسه مجمع مشورتی توسعه عجب‌شیر مطرح کرد؛
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در نخستین جلسه مجمع مشورتی توسعه شهرستان عجب‌شیر به روزرسانی سند تدبیر توسعه را اولین ماموریت مجمع مشورتی توسعه شهرستان‌ها عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۸۱۰۸۱
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، داوود بهبودی اظهار کرد: اگر بخواهیم در ریل توسعه قرار بگیریم باید نقش سازمان‌های مردم نهاد، گروه‌های مرجع جامعه و نهادهای مدنی را جدی بگیریم. 

وی با بیان اینکه ضرورت دستیابی به امر توسعه تشکیل چنین مجامعی را ایجاب می‌کند، افزود: مردم به عنوان ذینفعان توسعه و دولت به عنوان راهبر توسعه نیاز به حلقه اتصالی دارد که نهادهای مدنی همان حلقه اتصال هستند.

بهبودی تصریح کرد: تجربه جهانی نشان می‌دهد برای رسیدن به توسعه باید راه‌های میانبر را انتخاب نمود؛ چرا که دولت و مردم هیچکدام به تنهایی قادر به طی این مسیر دشوار نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: پیش‌شرط توفیق مجمع مشورتی توسعه شهرستان استمرار حیات و فعالیت‌های آن است و این امر محقق نمی‌شود مگر با مطالبه‌گری صاحبنظران و نخبگان جامعه.

وی افزود: مجمع مشورتی توسعه بایستی بصورت سازماندهی شده مطالبات بدنه نخبه جامعه را دسته بندی و به مراجع برنامه‌ریز و تصمیم ساز منتقل کند.

این اقتصاددان یادآور شد: دولت و نهادهای وابسته به آن نباید در زمینه‌هایی که بخش خصوصی و غیردولتی فعالیت می‌کند به تصدیگری بپردازد؛ بلکه باید فضا را برای فعالیت بخش غیردولتی تسهیل و روان سازد.

بهبودی تاکید کرد: به روزرسانی سند تدبیر توسعه شهرستان عجبشیر و هسته‌های کلیدی آن اولین ماموریتی است که از این مجمع انتظار می‌رود و امید است در جلسات متعدد مسیر حرکت شهرستان در چهار سال آینده توسط نخبگان شهرستان ترسیم و تدوین شود.

گفتنی است در ابتدای این جلسه نمایندگانی از بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دانشگاهی شهرستان عجب‌شیر به ارائه نکته نظرات خود در زمینه مسائل و مشکلات توسعه این شهرستان پرداختند.

ارسال نظرات