وظیفه اساتید درس دفاع مقدس تولید محتوای فرهنگی است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: با پشت سر گذاشتن هشت سال دفاع مقدس امروزه در نبرد فرهنگی با دشمن به سر می‌بریم که این وظیفه اساتید درس دفاع مقدس، راویان و هنرمندان را سخت می‌کند که بتوانند بر اساس ذائقه مخاطب امروزی تولید محتوای فرهنگی داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۸۱۱۳۸
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الله ناصر پور امروز در نشست هم‌اندیشی سالیانه اساتید گروه معارف اسلامی دانشگاه‌های لرستان که با محوریت دفاع مقدس در سالن همایش دانشکده علوم اقتصادی دانشگاه لرستان برگزار شد اظهار داشت: امنیت ملی در هر کشور سه رکن اساسی دارد که شامل امنیت فیزیکی، آسایش و آرامش درون هستند که احساس امنیت و امنیت درونی امری بسیار مهم است.

وی با تأکید بر اینکه اساتید گروه معارف سربازان گمنام امام زمان (عج) در عرصه فرهنگی هستند افزود: پشت کردن به ولایت و گفتمان ولایت سبب می‌شود که عده‌ای از فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس فاصله بگیرند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان عنوان کرد: ارزش‌های دفاع مقدس باهنر، قلم، فیلم و رسانه بیان می‌شوند، اما متأسفانه هنوز در سطح کار ما تبیین دفاع مقدس پایین بوده و این در حالی است که دفاع مقدس یک حوزه تاریخ‌ساز است.

وی با اشاره به اینکه اساتید معارف با حداقل توقعات به ارائه دروس آشنایی با دفاع مقدس می‌پردازند بیان کرد: اگر تراز استراتژیک دفاع مقدس پایین بیاید دچار شکست می‌شویم چراکه تراز اعتقادی ما در زمان دفاع مقدس بالا بود.

ناصرپور بابیان اینکه تأمین امنیت ملی هدف اصلی ما است و همبستگی بین فرهنگ و امنیت یک فرهنگ امری ناگسستنی است تصریح کرد: اگر تاریخ دفاع مقدس فراموش شود تجربه‌های هشت سال دوران دفاع مقدس دوباره تکرار می‌شود بنابراین همه موظف به حفظ این تاریخ ارزشمند هستیم.

وی گفت: دفاع مقدس به‌عنوان یک مقوله انسان‌ساز و تاریخ‌ساز است که اساتید درس دفاع مقدس سکان‌دار آن در بین نسل جوان هستند؛ در دفاع مقدس هیچ جناحی مطرح نبود و همه نقش داشتند و اگر کسی در راستای دفاع مقدس مباحث جناحی را مطرح کند خیانت کرده است.

وی به نبرد سخت فرهنگی با دشمن اشاره کرد و اظهار داشت: با پشت سر گذاشتن هشت سال دفاع مقدس امروزه در نبرد فرهنگی با دشمن به سر می‌بریم که این وظیفه اساتید درس دفاع مقدس، راویان و هنرمندان را سخت می‌کند که بتوانند بر اساس ذائقه مخاطب امروزی تولید محتوای فرهنگی داشته باشند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار